ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گزارش دریافتی درباره نا امنی در تهران

گسترش سرقت

زندان ها، دیگر جا ندارند 
 
 
 
 

 

با سلام-  مطالب زیر در مورد وضعیت امنیت عمومی تهران و افزایش بی سابقه سرقت در سطح تهران از یکی افسران رده بالای اداره آگاهی پلیس تهران بدست آمده و کاملا موثق است که جهت انتشار عمومی دراختیار آن سایت  قرار داده میشود.

طبق  اظهارات این مقام پلیس آگاهی، طی یک سال گذشته امنیت در سطح شهر تهران وحومه به طرز عجیبی بشدت کاهش یافته است. بگونه ای که از ابتدای سال 93 تا کنون که اواخر سال می باشد تمامی انواع سرقت ها در سطح تهران به طرز بی سابقه ای در مقایسه با سالهای قبل افزایش یافته است. از نظر آماری میتوان این وضع را یک بحران امنیتی نامید. تا کنون جلسات متعددی در سطح فرماندهی ناجا برای حل این مساله تشکیل شده که هیچکدام از راهکارها تا کنون به نتیجه نرسیده است.

در زیر برخی از آمارهای تکان دهنده  که بصورت کاملا محرمانه بوده و از اطلاع رسانی عمومی آن جلوگیری میشود را به اطلاع میرسانم:

1- تعداد متوسط سرقت خودرو در سطح تهران و حومه روزانه   240 دستگاه

2- تعداد متوسط سرقت لوازم خودرو  روزانه 420 دستگاه!

3- تعداد متوسط سرقت مغازه روزانه 32 باب!

4- تعداد متوسط سرقت موتور روزانه 180 دستگاه!

5- تعداد متوسط کیف قاپی در تهران  روزانه 120 مورد!

6- تعداد متوسط سرقت پول و اموال با زورگیری خیابانی  روزانه 90 مورد!

7- تعداد متوسط سرقت پول و اموال با زورگیری در داخل خودرو روزانه 45 مورد

8- تعداد متوسط موبایل قاپی روزانه 77 مورد

9- تعداد متوسط سرقت از واحدهای صنعتی تهران وحومه روزانه 22 مورد

10-  تعداد متوسط سرقت مسلحانه از منازل تهران و حومه هفته ای 10 مورد

11- تعداد متوسط سرقت مسلحانه از مراکز تجاری و مغازه ها ی تهران وحومه هفته ای 4 مورد

 

سرقت خودرو در سالهای قبل در سطح تهران روزانه حدود 130 دستگاه بوده که اینک با رشد نزدیک 90 درصد به 240 دستگاه روزانه رسیده است، که اگر این عدد را در ماه و در سال ضرب کنیم به حدود 90000 دستگاه خودرو در سال آن هم فقط در تهران می رسیم که بسیار وحشتناک است!

همچنین آمار سرقت لوازم داخل خودرو، رقم حدود 205 دستگاه در سال گذشته به رقم روزانه 420  دستگاه یعنی بیش از 100 درصد رشد سرقت رسیده است!

همچنین سایر موارد سرقت مانند کیف قاپی  زورگیری، موبایل قاپی نیز بین 70 تا 120 درصد رشد داشته اند!

در مورد سرقت خودرو اینکه بین 75 تا 80 درصد خودروهای سرقتی پراید میباشند و عجیب تر اینکه حدود 40 درصد خودروهای سرقتی دارای وسایل حفاظتی مانند قفل فرمان و دزدگیر بوده اند!

یکی از شگردهای جدید سارقان برای سرقت خودروهای دارای قفل فرمان اینست که غربیلک فرمان متصل به قفل را به راحتی باز کرده و با غربیلکی که همراه دارند خودرو را حرکت میدهند!

خودروی پراید که بیشترین تعداد سرقت را به خود اختصاص داده اغلب تنها منبع درآمد مالکین عمدتا کم درآمد آنهاست. به همین دلیل درصد بالایی از این سرقت در مناطق جنوبی و حاشیه شرقی وغربی تهران صورت میگیرد.

بعد از پراید خودرو پژو 206 رده بعدی سرقت را بخصوص در حوزه لوازم داخل خودرو به خود اختصاص داده است.

در چنین شرایطی فرماندهان پلیس آگاهی تهران عملا به ناکارآمدی مجموعه ناجا در برابر سونامی سرقت ها اذعان داشته و از مقامات بالای ناجا خواسته اند در چنین شرایطی هشدارهای لازم به شهروندان تهرانی برای حفاظت بیشتر از اموالشان را بدهند که این مقامات صراحتا اعلام کرده اند که مصالح نظام اجازه این کار را نمیدهد و بیان این واقعیات به منزله ضعف و ناتوانی شدید نظام در تامین امنیت شهروندان است.

همچنین فرمانده پلیس  تهران در پاسخ به اعتراض یکی از فرماندهان پلیس آگاهی مبنی بر اینکه چرا با سارقان زورگیر و کیف قاپ توسط دستگاه قضایی برخورد جدی صورت نمیگیرد و اعلام اینکه از 800  سارق زورگیر خشن که سال گذشته در تهران دستگیر شده اند طبق اطلاعات 700 نفر آنها کمتر از 3 ماه بعد آزاد شده اند! درپاسخ گفته است :

امکانات زندان ها و قوه قضاییه به هیچ عنوان پاسخگوی این حجم زندانی و مجرم نیست. نه زندانها جا دارد و نه قوه قضاییه حتی پول غذای آنها را دارد!

وی اضافه کرده که تنها در زندان رجایی شهر کرج که عمدتا مجرمان خطرناک نگهداری میشوند در  شرایطی که این زندان گنجایش 6000 نفر را دارد هم اکنون بیش از 30 هزار نفر، یعنی بیش از 5 برابر ظرفیت آن زندانی نگهداری میشود. و در زندان اوین فضای باز آن هم مسقف شده ولی حتی در این فضا هم جا برای دراز کشیدن و خوابیدن همه زندانیان، حتی بصورت کاملا فشرده و تنگ وجود ندارد و جای خواب خرید وفروش میشود!

پیک نت  12 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: