ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

سخنرانی جهانگیری در لرستان

شعار برای مردم

نه آب می شود و نه نان! 
 
 
 
 

 

جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری که برای افتتاح سد مخزنی لوشان به لرستان سفر کرده، طی سخنانی گفت:

همه می دانند که در کشور شعار زیاد داده‌ شده است. در حالی که مسائل پیچیده نیاز به تدبیر و برنامه‌ ریزی دارد و هیچ کس برای عبور از مسائل نخواهد توانست دولت را وادار کند با یک ‌سری شعار مردم را سرگرم کند. اگر قرار بود با شعار مشکلات حل شود بیشترین شعار در مورد مبارزه با فساد اقصادی در دوره گذشته داده شد اما بیشترین و بزرگترین فسادها اتفاق افتاد.

این دولت معتقد است سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهکار عبور از مشکلات است، در طول یک سال وقت زیادی برای بررسی آن گذاشته شد و حدود 15 جلسه شورای اقتصادی با حضور بیش از 10 وزیر و شخص بنده تشکیل شد تا وظایف، سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌ ریزی‌های هر دستگاه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بررسی شود و چند جلد کتاب با عنوان برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی تدوین شد.

36 سال از فراز و فرودهای مختلف و غم و شادی های متعدد می‌گذرد، ولی هیچ چیز حقیقت انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران که شعارشان استقلال ،‌آزادی و جمهوری اسلامی ایران بود را دچار دگرگونی نکرده است . 22 بهمن به واقع یوم الله بود و متعلق به همه ملت ایران است انقلاب متعلق به هیچ فرد و هیچ گروه سیاسی نیست و هیچ کس حق ندارد انقلاب را به سود خود مصادره کند.

 

انقلاب متعلق به کل ملت ایران است. اسرائیلی ها و برخی کشورهای منطقه تلاش دارند ایران را در انزوا نگه دارند.

در یک سال و نیم اخیر بخش قابل توجهی از مسائل اقتصادی کنترل شده است و ثبات را در حوزه اقتصاد شاهد هستیم. تورم از حدود 40 درصد به حدود 16 درصد کاهش یافته است و رشد منفی اقتصادی نه تنها متوقف شده بلکه روند رشد مثبت از ابتدای سال شروع شده است.

اوایل امسال هر بشکه نفت را 105 دلار می فروختیم و الان 40 دلار می فروشیم . همچنین دو سال پیش دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت صادر می کردیم که امروز به یک میلیون رسیده است. پس توطئه هایی که علیه ملت شکل گرفته‌اند در میزان درآمد ملت تاثیر دارند اما تلاش مان را می کنیم تا با حداقل زحمت برای مردم از مشکلات عبور کنیم و همه باید توجه داشته باشیم که برای عبور از چالش ها در داخل کشور باید انسجام و وحدت جدی داشته باشیم. چون دولت به تنهایی قادر نیست بر همه مشکلات غلبه کند.

در حال حاضر 150 سد در کشور در دست بهره‌برداری است که 47 میلیارد متر مکعب حجم دارد که عمده آنها توسط ایرانی‌ها بخصوص بعد از انقلاب ساخته شده است و 115 سد با حجم 25 میلیارد متر مکعب در سراسر کشور نیز در دست اجراست.  

علی‌رغم تمام محدودیت‌ها در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به موضوع آب و خاک کشور شده است. 10 میلیارد دلار برای حوزه آب و خاک کشور اعتبار در نظر گرفته شده است که ظرف سه سال آینده باید در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم که البته حدود پنج میلیارد دلار آن در سال 94 تخصیص داده می‌شود.

کاهش قیمت نفت در بودجه دولت اثر می‌گذارد که برای جبران آن از تمام مدیران سراسر کشور خواسته‌ایم در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی کنند و هزینه‌های عمرانی را به بهترین بازدهی برسانند.

پیک نت  14 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: