ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

امام جمعه بی نیاز از معرفی مشهد:

آلبومی را شنیده ام که در آن

زن میخواند و مرد زمزمه می کند

 

 
 
 
 

 

امام جمعه مشهد، سیداحمد "علم الهدی" خطبه های دیروز نماز جمعه خود را به انقلاب 22 بهمن اختصاص داد و چنان که گوئی در آن انقلاب اصلا کسی برای آزادی و جمهوری و استقلال فریاد نکشیده گفت: انقلاب بهمن دنباله انقلاب انبیاء بود!

امام جمعه مشهد که در راهپیمائی ساندیسی 9 دیماه تهران، سه میلیون جمعیت تهران را که در اعتراض به کودتای انتخاباتی 88 در خیابان انقلاب خود را به میدان آزادی رساندند مشتی "بزغاله و کوساله" خطاب کرده بود، در خطبه های باصطلاح انقلابی دیروزش گفت:

"صدور مجوز برای زن آوازه‌ خوان، تدبیر نیست. هر مسلمان و فرد انقلابی از این وضعیت متاثر می‌شود. در چند روز گذشته همه مراجع تقلید از این مساله ناراحت شدند. در آلبومی که وزارت ارشاد به آن مجوز داده یک زن آواز می‌خواند و مردی نیز همراه وی زمزمه می‌کند. در حقیقت خواننده اصلی این آلبوم یک زن است و تصویر وی روی کاور این آلبوم نیز مشاهده می‌شود. گفته می‌شود که به این زن به عنوان همخوانی مجوز داده شده در حالی‌که این همخوانی نیست. وزیر ارشاد در این رابطه می‌گوید که به مراجع تقلید گزارش غلط داده شده اما هیچ کدام از این گزارش‌ها غلط نیست. در این آلبوم خواننده اصلی زن بوده و مرد تنها همخوانی می‌کند.

آن همخوانی که برخی از مراجع تقلید آن را اجازه داده‌اند آن است که مفسده نداشته باشد و زن و مرد با یکدیگر بخوانند، به طوری‌که صدای زن در آن مشخص نباشد. امروز اگر کسی برای ارزش‌ها ایستادگی کند او را افراطی و تندرو می‌دانند. "

 

پیک نت:

ساده ترین سئوال اینست: حاج آقا! اگر بد است و حرام است، خودت را چرا با این دقت گوش کرده ای؟"

 

پیک نت  18 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: