ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

خواست های دانشجویان تسلیم نماینده وزیرعلوم شد

تظاهرات در کوی دانشگاه

علیه مقررات حکومت نظامی 
 
 
 
 

 شامگاه شنبه ۱۸ بهمن، خوابگاه دانشجویان کوی دانشگاه تهران. دانشجویان در اعتراض به افزایش هزینه‌ها و کاهش ظرفیت خوابگاه‌ها، محدودیت ساعات رفت و آمد و اعلام ساعت خاموشی شبها، مختل بودن اینترنت، افزایش قیمت هزینه میهمانان در کوی و برخوردهای امنیتی مامورین حراست با دانشجویان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

این تجمع از حوالی ساعت ۸  شب ‌شنبه در میدان اصلی کوی دانشگاه شروع شد و حاضران خواستار حضور مسئول خوابگاه و پاسخ‌گویی به دانشجویان شدند. با حضور دکتر حمزه ‌لو، مدیرکل اداره خوابگاه‌های دانشگاه تهران و ناتوانی حمزه لو در پاسخگوئی به دانشجویان هم شمار معترضان بیشتر شد و هم اعتراض ها جنبه سیاسی به خود گرفت.

زمانی که به ‌نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه تهران به میان معترضان  آمد شمار دانشجویان به ۴۰۰ تن رسیده بود. دانشجویان به رفتار و ادبیات به نژاد هنگام پاسخگویی به دانشجویان اعتراض کردند.

دانشجویان خواهان حضور رئیس دانشگاه در کوی و پاسخگوئی نسبت به وضع اسفباربار کوی دانشگاه تهران و هزینه‌های گزاف تحصیلی شدند. سرانجام کار به راهپیمائی در کوی دانشگاه با شعار “آموزش رایگان حق مسلم ماست” ، “هزینه اضافی ملغی باید گردد” ، “مشکل ما صنفیه، بی قانونی کافیه” ،”دانشجوی باغیرت، حمایت حمایت”، ” ریاست دانشگاه احضار باید گردد” و دانشجویان بیشتری به آنها پیوستند. زمانی که دانشجویان به میدان اصلی کوی دانشگاه رسیدند شمار آنها بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن برآورد شد.

دانشجویان در میدان نشستند و مطالبات خود روی کاغذ نوشتند تا دراختیار نماینده وزیر علوم بگذارند.

حضور دکتر خضری نماینده وزیر علوم در میان دانشجویان فضای اعتراضی را ملایم کرد. او قول داد مطالبات دانشجویان را پیگیری کند.

دانشجویان خواهان استرداد هزینه‌های اضافی اخذ شده از دانشجویان (به ویژه دانشجویان سنواتی) ، لغو قانون سکوت و منع تردد از ساعت ۱۱شب تا ۶ صبح که نوعی حکومت نظامی در کوی را تداعی می کند، لغو قانون اجازه مأموران حراست برای ورود به اتاق های دانشجویان، جلوگیری از برخودهای نامناسب حراست و انتظامات کوی دانشگاه با دانشجویان، رفع مشکل اینترنت کوی دانشگاه، عدم برخورد “انضباطی” با دانشجویان حاضر در تجمع شدند. این نامه بصورت بیانیه تنظیم شده و در جمع خوانده شد.

دانشجویان خواهان تحقق خواست هایشان تا یک هفته شدند و روز ۲۵ بهمن را روز تجمع دوباره و شنیدن توضیحات مسئولان اعلام کردند.

پیک نت  21 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: