ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

21 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگو با زندانیان

بازدید معاون روحانی

از تبعیدگاه قرچک ورامین

 
 
 
 
 

 شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان روز دوشنبه ۲۱ بهمن از زندان زنان در قرچک ورامین بازدید کرد و با "آتنا فرقدانی" و "حکیمه شکری" دو زندانی سیاسی این زندان دیدار و گفتگو کرد.

سحام نیوز که این خبر را منتشر کرده در ادامه می نویسد:

آتنا فرقدانی و حکیمه شکری در این دیدار در باره شرایط نامناسب نگهداری زندانیان زن در قرچک ورامین گزارش مشروحی دادند و از شرایط غیرانسانی حاکم بر این زندان گفتند.

آتنا فرقدانی به خانم مولاوردی گفته که در دومین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد و فقط آب می خورد و تا زمانی که او به زندان اوین منتقل نشود به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد حتی اگر منجر به مرگ وی شود.

فرقدانی در پاسخ به این سوال مولاوردی که دلایل اعتصاب غذایت چیست؟ گفت: "در اعتراض به شرایط غیرانسانی نگهداری همه زندانیان زن اعم از عادی و سیاسی در زندان قرچک ورامین، اعتراض به روند انتقال زندانیان سیاسی از جمله انتقال نگار حائری، حکیمه شکری، رویا صابری نژاد و بسمه جبوری به زندان قرچک ورامین و همچنین اعتراض به انتقال غیرقانونی خودم به زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده ام."

فرقدانی به معاون رئیس جمهوری گفته : “امروز به خاطر بازدید شما از زندان، ظاهرسازی کرده اند و برای نخستین بار به زندانیان برای ناهار مرغ داده اند، در حالیکه در برنامه غذایی زندان قرچک چیزی به نام گوشت و مرغ وجود ندارد. همچنین بخاطر حضور شما تعداد زیادی از زندانیان را به واحد اشتغال فرستاده اند و در آنجا به آنها لباس های مناسب داده اند که بپوشند تا در بازدید شما این جور به نظر بیاید که زندانیان زن از لباس مناسب و امکان فعالیت هایی چون خیاطی، بافتنی و عروسک بافی برخوردارند، اما این فقط برای همین امروز و همین چند ساعتی است که شما از اینجا بازدید می کنید. آب مصرفی اینجا آنقدر شور است که اغلب زندانیان دچار بیماری های پوستی و چشمی شده اند، امکانات درمانی و دارویی بسیار محدود و در مواردی در حد صفر است.

حکیمه شکری نیز در باره بیماری چشمی خود گفت: مسئولان زندان از درمان و رسیدگی به بیماری من خود داری می کنند. با آنکه جرم من سیاسی است، برخلاف قوانین من را به زندان قرچک تبعید کرده اند.

خانم مولاوردی از بندهای یک تا پنج زندان زنان قرچک ورامین بازدید کرد و با زندانیان عادی نیز گفتگوهایی داشت.

 

آتنا فرقدانی نقاش و فعال حقوق کودکان است و در انجمن حمایت از کودکان کار به کودکان نقاشی درس می‌داد و بامعدل کل ۱۹.۷۸ و رتبه برتر کل دانشگاه الزهرا در مقطع کارشناسی در رشتۀ هنر از دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان این دانشگاه بود، اما به خاطر کشیدن طرحی از نمایندگان مجلس از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شد.

حکیمه شکری نیز از حامیان «مادران پارک لاله» است که در پی اعتراضات پس از انتخابات ۱۳۸۸ در حمایت از مادران زندانیان و کشته شدگان بعد از انتخابات فعالیت می کرد. وی۱۴ آذر سال ۱۳۸۹ به همراه شماری دیگر در مراسم بزرگداشت امیر ارشد تاجمیر یکی از کشته شدگان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 ، در«بهشت زهرای تهران» بازداشت شد و به سه سال زندان محکوم شد.

 

پیک نت  23 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: