ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

گفتگو با مدیرکل بهزیستی استان البرز

البرز با 3 میلیون جمعیت

بلا گردان مشکلات ایران شده! 
 
 
 
 

 

مدیرکل بهزیستی استان البرز در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفت:

۸۰ درصد از زندانیان 4 زندان استان البرز از سایر استان‌ها به این زندان ها منتقل شده اند. ازجمله زندانیان محکوم به حبس ابد که از سایر استان‌ها به زندان‌های استان البرز اعزام می‌شوند و بطور طبیعی خانواده آنان به علت عدم امکان رفت و آمد از استان‌های دور به این استان اغلب به استان البرز مهاجرت کرده و در اطراف زندان‌ها ساکن غیر رسمی شده اند.

این مساله به افزایش آسیب‌های اجتماعی در استان البرز منجر شده، که پدیده کودکان کار و خیابان از این دست است. در حال حاضر جمعیت این استان به ۳ میلیون رسیده است. استان البرز به لحاظ مساحت ۳ /۰درصد کل مساحت کشور را تشکیل می‌دهد، در حالی که به لحاظ جمعیت ۳ درصد کل جمعیت کشور را در خود جای داده است که این مساله باعث تراکم بالای جمعیت در این استان شده به صورتیکه در حال حاضر این استان پس از استان تهران رتبه دوم تراکم جمعیت را دارد.

قومیت‌ها و تعدد فرهنگ در این استان و یکنواخت نبودن جمعیت بر مشکلات آن دامن زده است. باغات و مناطق بی ‌دفاع شهری و همچنین نزدیکی استان البرز به تهران و سرریز آسیب‌های استان تهران به البرز نیز باعث افزایش میزان آسیب‌های اجتماعی در استان البرز شده است.

آسیب‌های اجتماعی این استان تنها به موضوع کودکان کار و خیابان محدود نشده و آسیب‌های دیگری را نیز در برمی‌گیرد، استان البرز در زمینه طلاق رتبه دوم کشور را دارد. در خشونت‌های خانگی و اعتیاد در رتبه ۵ تا ۱۰ کشور قرار داریم.

بخشی از بالابودن طلاق در این استان به این موضوع باز می‌گردد که در مواقعی ازدواج افراد مهاجر در استان دیگری ثبت و طلاق آنان در البرز به ثبت می‌رسد و موجب افزایش نرخ طلاق در این استان می‌‌ شود.

پیک نت  26 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: