ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

قانون انتخابات در مجمع مصحلت

ممنوع شدن مداخله نظامی ها

در مراحل مختلف انتخاباتی 
 
 
 
 

 

مجمع مصلحت نظام در ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات، روز گذشته (شنبه) ماده ای را به تصویب رساند که براساس آن افراد نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و سازمان بسیج در دسته بندی های سیاسی و جناحی در انتخابات و جانبداری از داوطلبان خاص، حق دخالت ندارند.

در همین جلسه هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به رویدادهای اخیر یمن گفت:

برخی کشورهای غربی در قبال پیروزی حوثی‌ها در کشور یمن سرگرم تحرکاتی منفی اند که چشم‌انداز روشنی را برای آینده این منطقه ترسیم نمی‌کند و نگران کننده است. منطقه دیگر تحمل تنش، خشونت و احتمالاً جنگ تحمیلی دیگری را ندارد و امیدواریم غربی‌ها عاقلانه رفتار کنند تا تشنّج و درگیری‌های جدید دیگری در منطقه ایجاد نشود.

در جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر رؤسای قوای مقننه و مجریه و اکثریت اعضاء، وزرای کشور، اطلاعات و دادگستری، رؤسای کمیسیون‌های شوراها و امور داخلی کشور و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یکی از حقوقدانان شورای نگهبان، معاون اجرایی شورای عالی امنیت ملی و برخی از کارشناسان مربوطه از دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند.

درباره قانون انتخابات، علاوه بر ماده جلوگیری از دخالت نظامی ها در امور انتخاباتی، این اصول نیز تصویب شد:

ـ حمایت از تشکیل اجتماعات و همایش‌های انتخاباتی و استفاده مناسب و عادلانه از امکانات دولتی و عمومی در تبلیغات توسط احزاب

ـ پذیرش حق دفاع احزاب از حقوق داوطلبان، اعضاء و طرفداران در مراجع قانونی

- پاسداری از آزادی و سلامت انتخابات و حق انتخاب آزادانه افراد وصیانت از آراء مردم به عنوان حق الناس در قانونگذاری و رعایت کامل بی‌طرفی در نظارت و اجرا

- اتخاذ ترتیبات لازم برای به حداقل رساندن ممنوعیت حضور داوطلبان شاغل.

پیک نت  26 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: