ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 بهمن  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

هوای خوزستان آلوده است

مخالفان دولت با کدام باد می روند؟ 
 
 
 
 

 

هوای آلوده و ریزگردهائی که در شهرهای این استان – بویژه در اهواز- زندگی مردم را فلج کرده، سرانجام به تجمع اعتراضی مردم در مقابل استانداری خوزستان در شهر اهواز کشید. آلودگی هوای خوزستان با خطراتی آمیخته شده که اگر واقعیت داشته باشد، فاجعه ساز است. از جمله این که باد شن ریزه های آلوده به رادیو اکتیو باقی مانده در جبهه های جنگ ایران و عراق را به داخل شهرهای خوزستان می آورد. گویا ارتش عراق در اواخر جنگ با ایران از بمب هائی استفاده کرده که رادیواکتیو از خود باقی گذاشته اند.

گرد و غبار و غلظت 66 برابر حد استاندارد تا حد سختی تنفس گریبان مردم خوزستان را گرفته است. در این میان، مخالفان دولت در مجلس که هر پدیده و رویدادی را تبدیل به موضوعی برای کشیدن آجر از زیر پای دولت می کنند، بی آن که بدانند و یا اگر میدانند بگویند که فاجعه چه ریشه ای در جنگ ایران و عراق و عوارض طبیعی دارد، آلودگی هوای خوزستان را هم تبدیل به مخالفت با دولت کرده و خواهان استعفاء معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت ازمحیط زیست شده اند! این درحالی است که معصومه ابتکار درخشان ترین کارنامه را در این سازمان داشته است.

خانم ابتکار در پاسخ به انتقاد نمایندگان گفت: اینطور نیست که به هوا دستور بدهیم ببارد؛ باید به مساله ریشه ای نگاه کرد. سازمان محیط زیست به تنهایی کاری نمی تواند انجام دهد. راهکار فوری برای مقابله با پدیده ریز گردها "در هیچ جای دنیا وجود ندارد". امروز محصول بی برنامگی و بی تجربگی (درحقیقت غارت و چپاول سرمایه های ملی) دولت پیشین را تجربه می کنیم. مردم دارند پیامدهای آن را تحمل می کنند ولی از ما انتقاد می کنند، چون ما را می بینند. البته ما می شنویم و این دولت انتقاد پذیر است. در دوره قبل اعلام شد هرکسی هرچقدر می خواهد از سفره های آبهای زیرزمینی برداشت کند، اینها سرمایه کشور بود و سرمایه را نمی توان با نام "عدالت " توزیع کرد. و اکنون کشور مانده با سفره های خالی زیر زمینی!

موسوی جزایری امام جمعه اهواز که خود با دهان بند در راهپیمائی 22 بهمن شرکت کرده بود، خود را به ندیدن و نشنیدن و ندانستن زده و درباره پدیده گرد و غبار گفته است:

"ساخت شایعات درباره پدیده گرد و غبار بی منبع و اساس و در راستای تضعیف روحیات مردم است. نیاز نیست همه در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار کارشناس باشند، گاهی اوقات افراد غیرمتخصص حرف های بسیار خوب و عملیاتی زده اند که خداوند بر زبان آنها جاری کرده است"

پیک نت  27 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: