ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 دی  ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

محسن رضائی:

مخالفان "فتنه" ممکن است

درآینده خود "فتنه" به پا کنند! 
 
 
 
 

 

محسن رضایی فرمانده کل سپاه در طول جنگ ایران و عراق و دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در برنامه زنده «متن-حاشیه» شبکه 3 سیمای جمهوری اسلامی شرکت کرده و با لکنت زبان به دفاع از موسوی پرداخت و در پاسخ به پرسش مجری با این مضمون که آیا اعلام پیروزی میرحسین موسوی در شب انتخابات باعث حوادث پس از انتخابات نشد؟

 گفت: «مگر آقای احمدی نژاد هم همین کار را نکرد؟ ضمنا خس و خاشاک خطاب کردن مردم از سوی ایشان و به کاربردن واژه هایی نظیر گوساله قابل تقبیح است. این ادبیات و همین طور بی سواد و تازه به دوران رسیده خطاب کردن منتقدان باید از ادبیات سیاسی ما خارج شود. من اگر آن سال (88) اختیاری داشتم یا موقعیت بیشتری می داشتم، مثلا رئیس مجلس بودم، مساله را حل می کردم. کاملا برایم روشن بود که قابل حل بود. چون مسایل که از ابتدا به این شکل نبود. من بعضی از ملاحظات را باید کنار می گذاشتم و جدی تر وارد صحنه می شدم. باید سعی می کردیم ماجرا را زودتر جمع و جور کنیم.همه پیش بینی ها را کرده بودم. البته سن ما رفته بالا و ما آقا محسن دوران جوانی نیستیم که آن دخالت ها را می کردیم. شاید البته این محافظه کاری موثر بود. ولی من و امثال من باید جدی تر وارد صحنه می شدیم.

میرحسین و کروبی خودشان در مقابل فتنه های قبلی ایستاده بودند. باید ببینیم چه اتفاقی افتاد که در این دام افتادند. از کجا معلوم همین کسانی که مقابل موسوی و کروبی هستند، فردا فتنه بزرگ تری درست نکنند؟ من مخالف گفتمان صدا و سیما هستم که روی اشخاص متمرکز می شود. فتنه ٨٨ تنها فتنه کشور نبوده و حماسه ٩دی هم تنها حماسه کشور نبوده، اما نمی دانم چرا صدا و سیما همه چیز را منحصر به سال ٨٨ می کند.

رضایی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره تاثیرات اقتصادی حوادث سال ٨٨ نیز گفت:

البته من معتقد نیستم صرفا فتنه باعث تحریم ها شد، بلکه هم فتنه و هم طولانی شدن فتنه در تحریم ها موثر بود. عده ای از اصلاح طلبان که جزو مذهبی ها بودند، رد صلاحیت شدند. البته من معترض و منتقد رد صلاحیت آنها نیستم، بلکه می گویم اگر فتنه نبود اینها امروز در صحنه فعال بودند. اگر موسوی و کروبی فتنه را جمع می کردند امروز دو نیرو از نیروهای موثر کشور بودند.

ضمنا معتقدم نظام روی منافع ملی و ارزش های انقلاب مساله حصر را حل می کند و دوباره عده ای نباید از این جریان، یک فتنه دیگر درست کنند. چون اینکه به خیابان بیایند یا نامه بنویسند تاثیری ندارد و نظام براساس منافع ملی، این مساله را حل خواهد کرد.

پیک نت  11 دی

 
 

اشتراک گذاری: