ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 دی  ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

وقت حساب و کتاب رسیده

اربعین حسینی

با دلارهای اهدائی و توی جیبی 
 
 
 
 

 

اربعین حسینی و نمایش حضور شیعیان ایران و عراق در کربلا به پایان رسید و حالا کم کم وقت حساب و کتاب رسیده است. آنها که در روزهای پیش از اربعین و هفته بعد از اربعین بلیت اتوبوس و حتی قطار برای مسافرت داشته اند و یا تقاضای خرید آن را داشته اند، دو هفته تمام فلج و زمینگیر بودند زیرا همه اتوبوس ها را برای انتقال جمعیت به کربلا بسیج کرده بودند. تمام شرکت های اتوبوسرانی دستور امنیتی داشتند که اتوبوس های خود را اختصاص به انتقال ایرانی ها به کربلا بدهند. حتی خطوط اتوبوسرانی شهری را هم برای این انتقال به خدمت گرفتند. آنها که به کربلا برده شدند علاوه بر بلیت مجانی و خرج سفر، پول خرید سوغاتی هم دادند. بازار کربلا در آن روزها پر رونق تر از اطراف حرم امام حسین و امام حسن بود!  دلار های بی زبان از جیب زائران ایرانی بیرون آمد و تبدیل به مهر وتسبیح  و جانماز و مشتی بنُجل شد که از بازار کربلا خریدند و به ایران آوردند.

این که آن نمایش انسانی یک نمایش قدرت بود یا نبود؟ و یا داعش از این جمعیت ترسید یا نترسید؟ این نمایش انسانی باعث تحریک کشورهای همسایه ایران شد و یا برعکس؟ سئوالاتی است که آینده جواب آنها را خواهد داد. فعلا بحث از هزینه ایست که برای این نمایش جمعیت شده و پای سردار سپاه قالیباف شهردار و شهرداری تهران در این ماجرا گیر است.

روز گذشته سخنگوی شورای شهر تهران درباره هزینه‌های انتقال زائران اربعین به کربلا از سوی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر گزارش‌های مکتوبی در این زمینه به دست ما نرسیده و به صورت دقیق میزان هزینه‌های انجام شده مشخص نیست.

صحبت 5 میلیارد تومان برای خدمات‌رسانی به زائران کربلا از سوی شهرداری تهران مطرح است اما خودم در محل حضور داشتم و دیدم 5 میلیارد تومان قطره ای در اقیانوس بود.

پیک نت  16 دی

 
 

اشتراک گذاری: