ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 دی  ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه خبری محسنی اژه ای

موسوی و کروبی

وقت گل "نی" محاکمه می شوند! 
 
 
 
 

 

محسنی اژه ای معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه، روز گذشته در یکی از کنفرانس های خبری- نوبتی خود شرکت کرد تا به سئوالات خبرنگاران پاسخ بدهد. او که پس از کودتای انتخاباتی سال 88 از جمله دیدار کنندگان با میرحسین موسوی بود و به وی توصیه کرده بود، در باره نتیجه اعلام شده انتخابات کوتاه آمده و آن را بپذیرد تا نظام در آینده جبران کند، روز گذشته در مصاحبه ای که داشت با جسارت تمام دروغگوئی های کودتاچی ها را تکرار کرد و گفت:

"هفته گذشته سالروز حماسه 9 دی بود. در واقع 9 دی‌ماه سال 88 بعد از فتنه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شد و برگ زرین دیگری را امت ولایتمدار و مردم ما به صفحات تاریخ انقلاب افزودند."

اژه ای از این نیز فراتر رفت و درحالیکه دهها فیلم از تجاوز نیروهای ویژه و چماقداران به اتومبیل ها و خانه های مردم و تیراندازی و کشتار مردم هنوز روی شبکه یوتیوب است با زدن نعل وارونه گفت:

"در فتنه 88 به حقوق مردم تعرض شد. به رای مردم بی‌احترامی شد. اموال مردم مورد تعرض قرار گرفت."

در همین باصطلاح کنفرانس خبری از اژه ای درباره صاحب یک شرکت تبلیغاتی بنام "پدیده" سئوال شد که 94 هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و راست راست می گردد و نظام نیازی به حصر و زندان او ندیده گفت:

من قائل به این نیستم که این مبلغ وجود دارد ولی مسائل مطرح شده قابل بررسی است. هنوز در رابطه با این موضوع کسی بازداشت نشده که بخواهیم بگوییم فساد مالی صورت گرفته است.

در باره پرونده مدیرعامل سابق کیش نیز اژه ای گفت: تا حکم قانونی پرونده‌ای تایید نشود از بیان جزئیات آن معذورم؛ زیرا قانون چنین چیزی را منع کرده است.

این همان قانونی است که به اژه ای اجازه میدهد هر اتهامی که خواست به موسوی و کروبی و زندانیان کودتای 88 بزند و دروغ های ذکر شده در بالا را در باره حوادث پس از کودتا مطرح کند!

اژه‌ای در باره پرونده قاضی مرتضوی دادستان مرکز در جریان کودتای 88 و از متهمین جنایات کهریزک نیز گفت:

درباره وثیقه 47 میلیاردی برای مرتضوی باید بگویم که هنوز قرار کفالت به قرار وثیقه تبدیل نشده است.

درباره پرونده "رحیمی" معاون اول احمدی نژاد نیز اژه ای گفت:

هنوز دیوان عالی کشور رأیی در رابطه این پرونده صادر نکرده است.

درباره پاسخ کتبی اخیر علی مطهری به ادعاهای رئیس قوه قضائیه در باره حصر موسوی و کروبی نیز اژه ای که سابقه ننگین محاکمه کرباسچی شهردار وقت تهران، محاکمه آیت الله خوئینی ها و توقیف روزنامه سلام، قندان پرت کردن و گاز گرفتن بازوی عیسی سحر خیز در جلسه مطبوعات و اتهام برخی فتواها در جریان قتل های زنجیره ای را دارد گفت:

درباره محاکمه موسوی و کروبی (که هر دو خواهان برپائی آن هستند) تا زمانی که پرونده قضایی تشکیل نشود کیفرخواست صادر نمی‌شود و حتی اگر صادر شود هم طبق قانون نمی‌توان نسبت به آن اطلاع‌رسانی کرد. اگر روزی زمینه فراهم شد، محاکمه صورت خواهد گرفت و مردم هم طبیعتاً در جریان قرار خواهند گرفت. بعضی از مطالب مطرح شده در نامه علی مطهری کذب محض است و قابل تعقیب و در آینده نزدیک به آن پاسخ خواهم داد.

درباره پرونده احمدی نژاد نیز اژه‌ای گفت: این پرونده هنوز در حال رسیدگی است و در آن حکمی صادر نشده است.

درباره توقیف روزنامه "روزان" باتهام - در دادگاه ثابت نشده - انتشار ویژه نامه آیت الله منتظری به مناسبت سالگرد در گذشت وی و بازداشت خبرنگار و نویسنده این ویژه نامه نیز اژه ای که خود از طراحان یورش به بیت وی و 6 سال حبس خانگی قائم مقام رهبری ( آیت الله خمینی) بود گفت:

توقیف روزنامه با بازداشت خبرنگار ارتباطی ندارد و خبرنگار بازداشت شده اتهام دیگری داشته است.

این پرونده فعلاً در مرحله مقدماتی است ولی روزنامه بر اساس آنچه دادستانی عنوان کرده بود به دلیل درج مطالب خلاف قانون توقیف شده است.

پیک نت  16 دی

 
 

اشتراک گذاری: