ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 دی  ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنرانی هاشمی با یاد کرد از آیت الله منتظری

افراط گرائی اسلامی

مثل ویروس "ابولا" شایع شده! 
 
 
 
 

 

هاشمی رفسنجانی روز گذشته، در نخستین همایش سراسری معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرد و طی سخنانی در باره هفته وحدت، پس از سالها، نام آیت الله منتظری را در یک همایش وسیع بر زبان آورد و گفت:

ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توطئه‌هایی برای تفرقه میان شیعه و سنی از جمله در  ایام میلاد حضرت رسول(ص) بودیم که با ابتکار آیت‌الله منتظری هفته وحدت پذیرفته و رسمی شد. هنوز نتایج عملی جدی در سطح جامعه پیرامون بحث وحدت در جوامع خودمان و جوامع اسلامی دیده نمی‌شود که باید در این زمینه فکری کرد.

در دانشگاه آزاد باید فضا آزاد باشد و این به معنای غیردینی بودن نیست. یک بار امام  یک مسئله فلسفی مطرح کردند و یکی از آقایان طلاب که امروز از مراجع تقلید و اهل آذربایجان است با فلسفه مخالف بود و به ملاصدرا اهانت کرد، امام هم سر او داد کشید و گفت «ما ادراک ملا صدرا»؛ کار به قیل و قال رسید و امام هم جواب او را می‌داد ولی این شخص تمام نمی‌کرد لذا امام گفتند من زبان ترکی بلد نیستم شما جوابش را بدهید. بنابر این با لطیفه مسئله حل می‌شد.

‌ مدیران دانشگاه حق ندارند برای بحث‌های تحقیقاتی که انجام می‌شود، پرونده درست کنند.
آزادی دانشگاه آزاد اسلامی به معنای آزاداندیشی است و این باید جزء برنامه‌ها قرار گیرد. تفرقه به حدی رسیده که برخی حاضرند جان خود را در این راه از دست بدهند و حتی عده‌ زیادی از خانم‌ها و دختران جوان را از نظر روحی تربیت کرده‌اند که خود را منفجر کنند و مردم را بکشند.

یک گروه به دنبال تعلیمات عبدالوهاب تکفیری نامیده می‌شوند که بقیه را کافر و مهدورالدم می‌دانند؛ در حال حاضر داعش، طالبان و القاعده بیخ گوش ما  هستند و این فتنه‌ها همه جا هست، اما هنوز در برخی جاها بروز پیدا نکرده و موقع بروزشان می‌رسد.

من نمی دانم دیگه بوکوحرام از کجا درآمده‌ که دائم آدم‌کشی می‌کند و 200 دختر را ربودند و افتخار هم می‌کنند که آنها را مسلمان و هدایت کرده و با آنها ازدواج کرده‌اند، این چه اسلامی است؟ آنها به گونه‌ای در کشور ایجاد وحشت می‌کنند که دولت‌ها هم جرأت ندارند کاری انجام دهند و مانند مغول‌ها به شهرها حمله می‌کنند که نمونه آن را در عراق دیدیم.

آنها وقتی وارد موصل شدند با بعثی‌ها هماهنگی کردند که کارهای شهری را بعثی‌ها اداره کنند و از اینها دستور بگیرند چرا که اینها مدیریت شهری بلد نیستند و دیدند خوب است که یک کشور سنی بعثی درست کنند. لذا خیلی آسان پادگان‌ها، تانک‌ها و همه چیز را گرفتند و حتی مواد هسته‌ای در آوردند و امروز یک سوم خاک عراق و سوریه را گرفته‌اند.

آنها به قول خودشان از منطقه سامرا تا حلب و از مرز ترکیه تا مرز عربستان را قلمرو داعش کرده‌اند. اینها کشورداری بلد نیستند و یک دفعه تصمیم می‌گیرند که خانم‌ها باید ختنه شوند و جلوی ازدواج‌ها را می‌گیرند؛ اینها خیلی عقب‌مانده و متحجر هستند و این وحشی‌ها بنام دولت اسلامی از عهد حجر هم عقب‌تر رفته‌اند. لذا غربی‌ها می‌خواهند وانمود کنند که اسلام همین است.

انسان‌های مظلوم و بی‌پناه که مستأصل شده‌اند و از حکومت‌های استبدادی می‌ترسند و بحران امنیتی آنها را اذیت می‌کند وقتی که می‌بینند کسانی پیدا شده‌اند که انتقام می‌گیرند آنها نیز جذب می‌شوند و حتی به صورت مجاز تحت تعلیم قرار می‌گیرند. این خطر دنیای اسلام است که تفکر خوارج دوباره زنده شده که البته خوارج صدر اسلام هم اینگونه نبوده‌اند و اینها خوارج پیش رفته هستند.

افراط به ویروسی همچون ابولا تبدیل شده است که دائماً زاد و ولد می‌کند.  این موضوع مخصوصاً در جاهایی که مردم از حکومت ناراحت هستند دیده می‌شود. لذا حکومت وظیفه دارد تا مردم را آزاد بگذارد تا آنها رشد کنند.

گاهی از برخی جاهایی که انتظار نداریم حرف‌هایی زده می‌شود یعنی هم از محیط اهل سنت و هم از محیط مکتب اهل بیت (س) و می‌بینیم که برخی افراد، تند، بی‌ادب، عصبانی، آتش معرکه را زیاد می‌کنند و گاهی در شهرهایی مانند قم و مشهد که باید زادگان فرهنگی باشد کارهای عجیب و غریب اتفاق می‌افتد که من الآن عقلم نمی‌رسد دیگر باید چه کار کنم و با شما دانشگاهیان حرف می‌زنم.این موضوع باید سریعاً دنبال شود.

پیک نت  17 دی

 
 

اشتراک گذاری: