ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 دی  ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

صادق زیبا کلام

صدا و سیما، بلند گوی

4 میلیون است، نه 75 میلیون 
 
 
 
 

 

صادق زیباکلام، در مصاحبه ای که "آفتاب" منتشر کرد، در ارتباط با انتقادهائی که هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی در روزها و هفته های اخیر از عملکرد این رسانه کرده اند گفت:

صدا و سیما، صدای چهار میلیونی است که به سعید جلیلی رای داده اند. من تعجب می کنم که چرا آیت الله هاشمی و دکتر روحانی از رفتار صدا و سیما گلایه می کنند. هر توقع و انتظاری مبنی بر اینکه صدا و سیما همانند یک رسانه ملی و مثل رسانه ای در حد و اندازه رسانه های معتبر بین المللی عمل کند، بی مورد است چرا که از آغاز هم بنا نبود که صدا و سیما در شان یک رسانه منصف و بی طرف، و رسانه ای که مسئولیت خود را اطلاع رسانی بداند، انجام وظیفه کند. صدا و سیما یک ارگان تبلیغاتی است و زیباترین تعریفی که می توان از صدا و سیما کرد این است که: صدا و سیما روابط عمومی برخی اصولگرایان افراطی است.

حتی دانشجوی سال اول دانشکده خبر هم می تواند محاسبه کند که در نخستین سال ریاست جمهوری احمدی نژاد از تیر و مرداد ۸۴ تا تیر و مرداد ۸۵ صدا و سیما چطور فعالیت های دولت احمدی نژاد را پوشش می داد و از مرداد ۹۲ تا مرداد ۹۳ چطور عملکرد دولت دکتر روحانی را نمایش داده است. فکر نمی کنم این مساله نیازی به بحث و جدل داشته باشد.

آقای روحانی باید دو کار بسیار اساسی را بعد از فراغت از مساله هسته ای، در دستور کار خود قرار دهد. یکی انتخابات اسفندماه سال آینده است و تلاشش بر این باشد که اجازه ندهد شورای نگهبان نامزدهای غیراصولگرا را قلع و قمع کند و کار دیگری که باید انجام دهد این است که مساله به وجود آمدن صدا و سیمای غیراصولگرا و بی طرف را در ایران به طور جدی دنبال کند چون صدا و سیما به مرحله ای رسیده که عملا هیچ جوری اصلاح نمی شود چرا که تبدیل به رسانه ی اصولگرایان افراطی و جبهه پایداری ها شده است.

نمی شود با تغییر یک یا دو نفر یا پند و موعظه صدا و سیما را به تریبون ملت و مردم تبدیل کرد. دولت نه درخصوص جلوگیری از ردصلاحیت های کاندیدای اصلاح طلب اختیاری دارد و نه در اینکه تلاش کند تا صدا و سیمای مستقل به وجود بیاید ولی باید این مسائل را خیلی جدی و با صراحت خود دکتر روحانی نه در لفافه، در سخنرانی هایش مطرح کند.

پیک نت  17 دی

 
 

اشتراک گذاری: