ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 دی  ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

ظریف در مجلس:

توافق اتمی روی میز است

اگر تحریم ها را لغو کنند! 
 
 
 
 

 

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه دولت روحانی، روز گذشته برای پاسخگوئی به سئوال اتمی فراکسیون 40 نفره مخالفان کر و کور دولت که کریمی قدوسی سخنگوی آنهاست و بنام مردم مشهد به مجلس رفته، طی سخنانی که اکثریت نمایندگان آن را تائید کرده و خود را قانع اعلام کردند گفت:

با مذاکرات هوشمندانه هسته‌ای اجرای طرح‌های تثبیت شده محافل صهیونیستی و تندروهای امریکایی که با هدف به صفر رساندن معاملات نفت ایران تولید و تصویب شده بود، جلوگیری شد.

بخشی از دارایی‌های به ناحق حذف‌ شده این مردم مظلوم به کشور بازگردانده شده، فشارهای روانی ناشی از روند صعودی آنها برداشته شد و مردم ما امروز در آرامش در فضای اقتصادی و امنیتی زندگی می‌کنند. فضای منفی بین‌المللی که با استفاده از تحریم‌ها رو به گسترش بود امروز به میزان قابل توجهی فروپاشیده و ساختمان تحریم‌ها متزلزل شده و کشورهای عمده اقتصادهای بزرگ جهان و باندهای کلان اقتصادی بین‌المللی امروز پشت در خانه این ملت بزرگ در صف هستند تا با این ملت تعامل کنند.

امروز هیچ عاقلی از جنگ با ایران سخن نمی‌گوید. هیچ عاقلی دیگر از پیشنهاداتی که روی میز است، صحبت نمی‌کند بلکه بحث ما و دنیا، در مورد زمان و رفع تحریم‌هاست.

امروز طرف‌های مذاکره ما و سایر جهانیان این نکته را دریافتند که برای رسیدن به توافق باید همه تحریم‌ها رفع شود.

 کسی خارج از ایران راجع ‌به ایران درباره غنی‌سازی و اصل غنی‌سازی صحبت نمی‌کند.

تنها صحبت امروز راجع ‌به میزان غنی‌سازی است. امروز کسی از تعلیق غنی‌سازی و از تعطیلی فوردو یا اراک صحبت نمی‌کند. امروز بعضی از طرف‌های مذاکره‌کننده ادعایی را مطرح می‌کنند که این ادعا بیشتر برای اغنای افکار عمومی خودشان است و طوری جلوه دهند که توافق به امنیت رژیم اسرائیل افزوده است. ادعای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای امروز یک توهم و دروغ بزرگ است که قرار بوده است دستمایه‌ای برای حمایت از رژیم صهیونیستی قرار گیرد. ‌نتانیاهو تلاش داشت تا با نطق‌های خود در جامعه جهانی آنها را قانع کند که ایران در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای و خطرآفرینی برای جهان حرکت می‌کند.

درباره کریمی قدوسی در همین شماره پیک نت خلاصه ای تهیه کرده ایم که می خوانید.

پیک نت  17 دی

 
 

اشتراک گذاری: