ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

28 دی  ماه  1393

  pyknet@inmano.com

 
 
 

قوه قضائیه به جای کنفرانس خبری اعلام کند پولها کجاست؟

دست های پشت پرده

غارت کشور باید رو شود! 

 
 
 
 

 

معاون اول رییس‌جمهور گفت: قرار نیست کلاه سر ما برود. دوستان دیگری به اسم فساد آدرس اشتباه به ما ندهند. ما به اشتباه جای دیگری نمی‌رویم تا از جاهایی که باید غافل شویم. نمی‌دانم یک جوانی از کجا وارد سیستم ایران شد و هم ‌اکنون دو میلیارد و 700 میلیون دلار پول مملکت در اختیار ایشان قرار گرفته است. اگر این پول به کشور بازگردانده نشود این موضوع برای کشور مایه روسیاهی خواهد شد. مردم منتظرند که ما اعلام کنیم که این پول به کشور چه وقت باز می‌گردد.

ما از روزهای اول که سر کار آمدیم متوجه این موضوع شدیم و قوه قضاییه این فرد (بابک زنجانی) را دستگیر کرد. البته هنوز چیزی دستگیرمان نشده است. از همان اول هم تقاضای ما از دوستانمان در قوه قضاییه این بود که به جای این‌ که به حواشی بپردازیم این پول برگردد. این پول حتما در جایی است و باید مشخص شود که کجاست. همچنین موضوع دوم این است که این فرد چگونه به این سیستم ورود پیدا کرده است. اگر چنین موضوعی مشخص نشود ممکن است فرد دیگری نیز وارد شود.

من شنیده‌ام که وقتی این شخص به بانک می‌رفت رییس کل بانک مرکزی از جلسه بیرون می‌آمد تا با او صحبت کند. همچنین وزرا به ملاقات او می‌رفتند. حال باید پرسید چه کسی پشت پرده بوده و این دست‌های پشت پرده باید رو شوند.

چهل و سومین جلسه نمایندگان اتاق ایران روزگذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد. در این جلسه، جهانگیری صریح تر از هر زمان دیگری دست گذاشت روی قدرت پشت صحنه فساد فراگیر اقتصادی که گریبان جمهوری اسلامی را گرفته است. او در ابتدا گفت:

 

«ما باید کشور را از تنگناها و مخاطراتی که بخصوص در سال‌های اخیر شکل گرفته نجات دهیم.

در شروع دولت یازدهم به صورت جدی با مشکلاتی مواجه شدیم و واقعیت این است که وقتی مسئولیت پذیرفتیم و عمیق‌تر وارد مسائل شدیم فکر نمی‌کردیم که وضع کشور این‌چنین شده باشد.

در بخش خارجی تیم متبحر، عاقل، کاردان و فهیم انتخاب شد. مذاکرات آغاز و نتیجه آن این بود که روز به روز تزاید تحریم‌ها متوقف شد و ما شاهد وضع تحریم جدید نبودیم. در این راستا بخشی از منابع کشور آزاد و تا حدی فضای بین‌المللی نسبت به ما تغییر کرد.

ما از همان ابتدا باید به سرعت آرامش و ثبات را به کشور باز می‌گرداندیم و تورم فزاینده را کنترل می‌کردیم و جلوی رکود عمیق که بر اقتصاد کشور وارد شده بود را می‌گرفتیم،  باید دانست که تیم اقتصادی دولت تیم کارآمد، مجرب و عاقل و باتجربه‌ای است که در تاریخ دولت‌ها کم از آن داشته‌ایم. نمی‌دانم یک جوانی از کجا وارد سیستم ایران شد و هم ‌اکنون دو میلیارد و 700 میلیون دلار پول مملکت در اختیار ایشان قرار گرفته است. اگر این پول به کشور بازگردانده نشود این موضوع برای کشور مایه روسیاهی خواهد شد. مردم منتظرند که ما اعلام کنیم که این پول به کشور چه وقت باز می‌گردد.

ما از روزهای اول که سر کار آمدیم متوجه این موضوع شدیم و قوه قضاییه این فرد (بابک زنجانی) را دستگیر کرد. البته هنوز چیزی دستگیرمان نشده است. از همان اول هم تقاضای ما از دوستانمان در قوه قضاییه این بود که به جای این‌ که به حواشی بپردازیم این پول برگردد.

این پول حتما در جایی است و باید مشخص شود که کجاست. همچنین موضوع دوم این است که این فرد چگونه به این سیستم ورود پیدا کرده است. اگر چنین موضوعی مشخص نشود ممکن است فرد دیگری نیز وارد شود.

من شنیده‌ام که وقتی این شخص به بانک می‌رفت رییس کل بانک مرکزی از جلسه بیرون می‌آمد تا با او صحبت کند. همچنین وزرا به ملاقات او می‌رفتند. حال باید پرسید چه کسی پشت پرده بوده و این دست‌های پشت پرده باید رو شوند.

قرار نیست کلاه سر ما برود. دوستان دیگری به اسم فساد آدرس اشتباه به ما ندهند. ما به اشتباه جای دیگری نمی‌رویم تا از جاهایی که باید غافل شویم. قرار ما این است که با هر جا که فساد و رانتی وجود دارد برخورد کنیم و مبنای دولت در مبارزه با فساد، عمل به قانون و صراحت و صداقت در مقابل افکار عمومی است. دولت مبارزه با فساد را پشت درهای بسته مطلوب و ممکن نمی‌داند. باید رسانه‌ها در صحنه باشند و افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس شوند.

من محوری‌ترین سیاست دولت را مبارزه با رانت‌های اقتصادی و جلوگیری از منافذ فساد و همچنین قانون‌گریزی می‌دانم .

با توجه به شرایط تحریم باید با کشورهای اطراف خودمان گفت‌وگوهای زیادی داشته باشیم و در این راستا در دیدار آقای روحانی با پوتین روس‌ها مکرر از ما خواستند که ایرانی‌ها کالاهای خود را جایگزین کالاهای خارجی در این کشور کنند و در این راستا انتظار ما از بخش خصوصی این است که وقتی چنین فضایی ایجاد می‌شود تحرک بیشتری از خود نشان دهد.

عراق بیشتر از ما نفت صادر می‌کند و پولدار است. برخی موضوع نبود امنیت را مطرح می‌کنند و می‌گویند رقبای جدی نمی‌توانند در بازار عراق حضور پیدا کنند، اما باید دانست که ما با دولت عراق در بهترین شرایط از نظر سیاسی هستیم و احتمالا من ماه آینده به این کشور سفر خواهم کرد و امیدواریم بتوانیم با این کشور اقدامات جدی‌تری را دنبال کنیم.

دولت تا حدی که در اختیاراتش باشد وقت می‌گذارد تا مشکلاتی را که وجود دارد حل کند. هم‌اکنون با چین 15 میلیارد دلار فاینانس داریم و در سفر رییس‌جمهور چین که به تهران انجام خواهد شد قرار است بر طبق توافق نهایی این رقم به 50 میلیارد دلار برسد.

ما در صندوق حدود 10 میلیارد دلار داریم و این پول گذاشته شده تا برای سرمایه‌گذاری از آن استفاده شود.

به این نتیجه رسیدیم که اگر طرح‌های عمرانی فقط در اختیار دولت باشد سال‌های سال حل نمی‌شود، بنابراین خرید خدمت را مطرح کردیم و در این راستا تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.

 

 

پیک نت  28 دی

 
 

اشتراک گذاری: