ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

رویداد مهمی که بی ارتباط با مذاکرات اتمی نیست

شرکت امریکائی "اپل"

دفتر خود را در تهران گشود! 
 
 
 
 

 

سلام- شرکت "اپل" نمایندگی خود را با گشایش یک دفتر در تهران دائر کرد. اکنون با یک جستجوی معمولی می توان عکس و لینک های نمایندگی اپل در ایران را به راحتی دید.

"اپل" از جمله شرکت هائی بود که درجریان تحریم های جهانی علیه ایران، به این تحریم  ها پیوسته بود و حتی سایت نرم افزار خود را برای ایرانی ها فیلتر کرده بود. در واقع اپل از معدود شرکت هائی بود که خودش خود را فیلترینگی کرده بود نه آن که در جمهوری اسلامی فیلتر شده باشد.

اقدام به گشایش دفتر نمایندگی اپل در ایران نشان میدهد که در جریان مذاکرات اتمی به تفاهم  هائی دست یافته شده که صاحبان و  مدیران شرکت های عظیمی مانند اپل از آن آگاهی دارند و به همین دلیل، با خیالی آسوده فعالیت خود را در ایران از سر گرفته و یا آغاز کرده اند.

اپل، که یک شرکت عظیم امریکایی است نمی توانست با وجود تحریم ها درایران فعالیت کند. اپل بیشترین ارزش سهام را در بورس جهانی دارد، یعنی معادل 680 میلیارد دلار. سادگی است اگر تصور شود چنین شرکتی بی گدار به آب زده و دفتر نمایندگی در تهران باز کند و پس از مدتی بدلیل عدم توافق اتمی و خاتمه تحریم ها بار دیگر پلمب شود. ظاهرا توافق برسر دایر شدن شرکت اپل در ایران به 6 ماه پیش باز می گردد اما تاکنون اجرای این تصمیم با تاخیر همراه بوده و ظاهرا در انتظار نتیجه مذاکرات اتمی بوده اند.

ضمنا روزنامه آمريکايی وال استريت جورنال نیز نوشت که شرکت اپل در حال انجام «گفتگوهای مقدماتی» با تهران است تا «در صورت رفع تحريم‌های بين‌المللی» امکان فروش رسمی محصولات خود در ايران را پيدا کند.

http://www.zoomit.ir/articles/etc/11828-interview-vaghae-gostar-fars

پیک نت  2 آذر

 
 

اشتراک گذاری: