ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

علاء الدین بروجردی

در مذاکرات اتمی وین

توافق های مهمی بدست آمد! 
 
 
 
 

 

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که شاید بعد از رئیس مجلس، یگانه فردی باشد که تاحدود زیادی درجریان مذاکرات اتمی است، درباره نگاه در مصاحبه با ایسنا گفت:

چون آمریکایی‌ها تحت فشار صهیونیست‌ها و برخی طرف‌های منطقه‌ای هستند، طبیعی است که نمی‌توانند تصمیم منطقی لازم را اتخاذ کنند، لذا زمان آن رسیده است که اگر آمریکایی‌ها خواهان توافق اند، در مواضع خود تجدید نظر کنند. من فکر می‌کنم این امکان که مذاکرات خروجی خوبی داشته باشد، قطعا منتفی نیست؛ اما در عین حال این امر به تحولات مذاکرات آتی یا خارج از اتاق مذاکرات بستگی دارد.

طرفین مذاکره در وین در خیلی از عرصه‌ها از جمله آب سنگین اراک، حجم غنی سازی و تعداد سانتریفیوژها به توافق نزدیک شدند، و اینکه برخی اعضای 1+5 در مصاحبه می‌گفتند تصمیماتی اتخاذ شد که قبلا اتخاذ نشده بود، به همین دلیل است. حتی در زمینه تحریم‌ها و چگونگی برطرف شده آنها نیز وضع به همین شکل است.

وی درباره تحریم‌ها و غنی‌سازی و پیشرفت مذاکرات در این زمینه من فکر می‌کنم وضعیت این دو مساله کلیدی در مذاکرات اخیر به نسبت مذاکرات پیشین بهتر بود و گام‌هایی به جلو برداشته شد اما به نقطه مطلوب نرسید و تا به نقطه مطلوب نرسد توافق انجام نخواهد شد. برخی تصور می‌کنند پیشرفتی صورت نگرفته.  اما این درست نیست و گام‌های خوبی برداشته شده و توافق‌های مهمی صورت گرفته است و اگر کار به همین روال پیش برود و اراده دیگران تاثیر گذار نباشد، امکان تحقق توافق منتفی نیست.

پیک نت  10 آذر

 
 

اشتراک گذاری: