ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه با اشرف بروجردی

خشونت علیه زنان ادامه یافت

و تحقیق درباره آن نابود شد! 
 
 
 
 

 

خبرگزاری ایلنا گزارش داد که در پی انتشار خبر گم شدن پژوهش ۳۲ جلدی «طرح ملی بررسی اشکال خشونت خانگی علیه زنان» که در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی با همکاری مرکز مشارکت امور زنان و وزارت کشور تهیه شده و در دوران احمدی نژاد ناپدید شد، اشرف بروجردی مشاور امور زنان وزارت کشور در دوران خاتمی گفت:

این پژوهش سال ۸۵ در دولت آقای احمدی‌نژاد و در زمان حضور زهره طبیب‌زاده نوری نماینده کنونی مجلس، در مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، به خمیر تبدیل شد. همچنین نسخه‌های موجود در وزارت کشور نیز از بین برده شد.

 علاوه بر این طرح، اسناد و پژوهش‌های دیگری همچون گزارش عملکرد مرکز مشارکت امور زنان در دوره اصلاحات و تالیفات خانم شجاعی نیز از بین رفتند.

این پژوهش در ‌‌نهایت منجر به تدوین دو طرح عملی یعنی ایجاد خانه امن و لایحه حمایت از زنان تحت خشونت شد، که البته با آنکه ایجاد خانه امن مصوبه شورای اجتماعی را نیز دریافت کرد و قوه قضاییه و رئیس دادگاه خانواده وقت نیز بر ضرورت آن تاکید کردند، اما به دلیل مخالفت شورای اجتماعی و فرهنگی زنان برای اجرا با مشکل روبرو شد و تا آخر دوران خاتمی نیز با این مساله روبرو بود.

پیک نت  10 آذر

 
 

اشتراک گذاری: