ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گفتگو با فاطمه رهبر

این 9 خانم می گویند

نماینده نیمی از جامعه اند! 
 
 
 
 

 

اینها، نمایندگان زن مجلس اند و 9 کرسی از 290 کرسی مجلس را در اختیار دارند. درحالیکه نیم و یا نیمی بیشتر از جامعه ایران را زنان تشکیل می دهند!

بمناسبت روز مجلس، خبرگزاری ایسنا با فاطمه رهبر، رییس فراکسیون زنان مجلس گفتگو کرده است. خانم رهبر گفته:

از نگاه جنسیتی باید پرهیز کرد. نماینده مجلس نماینده است. ما چند برابر همکاران مرد خود تلاش می کنیم. نباید ما را از  نمایندگان دیگر مجلس جدا کرد.

ما در مخالفت‌ یا موافقت با وزرای پیشنهادی دولت در کنار نمایندگان دیگر برای صحبت به عنوان مخالف یا موافق ثبت‌نام می کنیم اما در قرعه‌کشی نام ما در نمی آید. خوشبختانه در مجلس همکاران مرد همکاری خوبی با ما دارند.

اتفاقا دو هفته پیش من در نطق 26 آبان ماه خود درباره تفاهم‌نامه معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری با صندوق توسعه انتقاداتی داشتم و با گذشت سه چهار روز حملات سایت‌ها بر اقلیت خانم‌های مجلس شدت گرفت.

بیشتر جنجال‌ها علیه فعالیت خانم‌های نماینده به دلیل بی‌اطلاعی از فعالیت‌های آنهاست. مثلا در رابطه با لایحه حمایت از خانواده چند سال جنجال علیه نمایندگان خانم مجلس وجود داشت. در کمیسیون قضایی مجلس هشتم، رییس کمیسیون حتی از برخی زنان اپوزیسیون دعوت کرد که در ابتدا همین دعوت مورد گلایه ما قرار گرفت اما وقتی آنها در مجلس حاضر شدند اطلاعی از مواد لایحه نداشتند و بر اساس شنیده‌ها صحبت می‌کردند.

پیک نت  11 آذر

 
 

اشتراک گذاری: