ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

وزیر خارجه و رهبر راست های افراطی

طرح اخراج تدریجی

فلسطینی ها از اسرائیل! 
 
 
 
 

 

"آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه اسرائیل به اعراب اسرائیلی پیشنهاد کرد که در ازای ترک خاک اسرائیل و مهاجرت به اردن و یا نوار غزه پاداش دریافت کنند. در طول جنگ 1948 صد ها هزار فلسطینی مجبور به ترک روستاها و خانه های خود شدند. این فاجعه بخشی از تاریخ دردناک فلسطین است، که اکنون با پیشنهاد لیبرمن به نوع دیگری تکرار می شود. برنامه ای که در مانیفست حزب راستگرای لیبرمن گنجانده شده و به تازگی منتشر شده است.

به این ترتیب فلسطینی های اسرائیلی در ازای تغییر ملیت خود، در آینده به یک شهروند دولت فلسطینی تبدیل میشوند. لیبرمن همچنین به دولت اسرائیل پیشنهاد کرد که به اتباع فلسطینی که اسرائیل را برای مهاجرت به نوارغزه و یا اردن ترک می کنند از طریق مشوق های اقتصادی کمک رایگان داده شود. طرح رهبر راستگرایان اسرائیل ایجاد یک دولت یکدست اسرائیلی بدون شهروندان فلسطینی است. وی اعلام کرد که از انجا که "ملت اسرائیل مهم تر از سرزمین اسرائیل است، بخشی از خاک شمال اسرائیل به فلسطینی ها واگذار شود.

وی سالهاست که معتقد است ملیت اسرائیلی باید به افرادی تعلق گیرد که به دولت اسرائیل وفادار هستند. خروج شهروندان عرب اسرائیلی یعنی اخراج 20 درصد از جمعیت کنونی اسرائیل از خاک این کشور. این پیشنهاد با پیش نویس قوانین اسرائیل همگون و سازگار است. قانونی که باید بزودی برای رای به مجلس اسرائیل ارائه شود. به این ترتیب دولت اسرائیل دیگر یک "دولت یهودی دمکراتیک" نیست، بلکه "یک دولت ملی مردم یهودی است". مسئله ای که از هم اکنون اختلافات جناح راست افراطی و راست میانه در قدرت را تشدید کرده است، به حدی که آینده دولت نتانیاهو در خطر است. برخی انتخابات زود هنگام در اسرائیل را پیش بینی می کنند. نیروهای راستگرا افراطی نامزدهای خود آماده انتخابات زودهنگام کرده اند.

پیک نت  12 آذر

 
 

اشتراک گذاری: