ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

پرسش و پاسخ جلیلی در مشهد

حصر موسوی و کروبی

ربطی به فتنه 88 ندارد! 
 
 
 
 

 

سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و نامزد شکست خوردن انتخابات 92 در نشستی با دانشجویان جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد، به پرسش‌های آنان درباره موضوعات مختلف از جمله انتخابات 88 و مذاکرات هسته‌ای پاسخ داد.

جلیلی در پاسخ به نماینده بسیج دانشجویی که گفت: جایگاه فتنه در شرایط فعلی کشور را تبیین کنید و بگویید که مسأله حصر سران فتنه چیست؟ پاسخ داد:

 

فتنه در شرایطی شکل گرفت که کشور ما در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های بزرگی بدست آورده بود و در عرصه منطقه‌ای، آمریکا به خاطر اقتدار نظام ما در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه شکست خورده بیرون آمد، در حالی که می‌خواست بازوهای انقلاب را قطع کند.

سال 88 به اعتقاد عده‌ زیادی رقابت بی‌نظیری میان رقبا حاکم بود. در آن سال کاندیداها از طریق صدا و سیما با یکدیگر مناظره و اهداف و برنامه‌هایشان را هم بیان کردند. در 20 خرداد سال 88 اوباما به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت که مسائل منطقه‌ای بدون ایران حل نمی‌شود و کشورهای مختلف از ایران دعوت به همکاری کردند. این اتفاقات در حالی انجام شد که عده‌ای براساس توهمات، پیروزی و مشروعیت نظام را زیر سوال بردند و همین باعث شد تا همان کشورها نامه بنویسند و درباره وضعیت دموکراسی در ایران اظهار نگرانی کنند. موضوع فتنه، یک بحث کوچک سیاسی نبود بلکه یک ظلم بزرگ برای کشور بود.

رابطه قوی میان جمهوریت و اسلامیت در ایران نگرانی کشورهای غربی را برانگیخته بود"، آنان به همین دلیل سعی کردند با ایجاد تردید و پیش کشیدن بحث‌هایی مثل دفاع از حقوق ملت ایران، مردم را که پشتوانه نظام بودند دچار تردید کنند. مرابطه حصر با فتنه سال 88 بی‌ربط است. حصر یکی از حکیمانه‌ترین تدابیری بود که نظام جمهوری اسلامی ایران می‌توانست اتخاذ کند. فتنه از 22 خرداد ماه سال 88 کلید خورد و تا 22 بهمن 88 نیز کسی به کار افرادی به عنوان سران فتنه از آنها یاد می‌شود، کاری نداشت.

حصر در 25 بهمن ماه سال 89 به وقوع پیوست، چون یک فتنه جدید در حال شکل‌گیری بود و آن فتنه ظلم مضاعفی به نظام بود چرا که قصد داشت تا جایگاه ایران را که تبدیل به کشور الگو در جهان اسلام شده بود متضرر کند. مسأله حصر یک سال و هشت ماه پس از انتخابات 88 به وقوع پیوست. این اتفاق به این دلیل روی داد که فتنه دیگری در حال کلید خوردن بود و این موضوع ربطی به انتخابات نداشت. در آن زمان یکی از همین سران فتنه با صدور بیانیه‌ای فرستادن یک موجود زنده از جمهوری اسلامی به فضا را به تمسخر گرفت. مقام معظم رهبری حکمت و سعه صدر نشان دادند، نظام حوصله به خرج داد و ترجیح داد محاکمه‌ای در افکار عمومی برای آنها در نظر نگیرد.

یک تمدن جدید در حال شکل‌گیری است که مدلی از مردم‌سالاری دینی را ارائه می‌دهد. دشمن هم نگران همین مسأله است؛ دفاعی که ما از حق هسته‌ای خود می‌کنیم، مثل دفاع از تمامی نقاط کشور است، چرا دشمن هوس و جرأت گزینه نظامی را در سر نمی‌پروراند؟ چون می‌داند که این اقدام او قطعاً بی‌نتیجه خواهد بود.

پیک نت  13 آذر

 
 

اشتراک گذاری: