ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

یکنفر نیست بپرسد:

هزاران میلیارد دلاری

که غارت شد کجاست؟

 
 
 
 

حجت الاسلام موسوی لاری، عضو رهبری مجمع روحانیون مبارز و دومین وزیر کشور دولت خاتمی، در کنگره حزب کار اسلامی سخنان صریحی درباره مفاسد و غارت اقتصادی دوران احمدی نژاد گفته و همچنین درباره ارتجاع مذهبی و چرخشی که در جنبش بهار عربی بدلیل وحشت مردم از تحجر مذهبی روی داد. او همچنین اشاره به انتخابات مجلس آینده کرده و دستچین کردن عده ای و مجاز شمردن مردم برای رای دادن به آنان را خلاف قانون و مصالح کشور اعلام کرده است. او در همین سخنرانی که مفاد آن می تواند توفنده ترین شعار انتخاباتی و شعار دفاع از دولت باشد گفته است:

یکی بگوید 3هزار میلیارد، 7هزار میلیارد و2 هزار و ۷۰۰ میلیون یورو کجاست؟ مگر اینها سرمایه مملکت نبوده که در طول عمر دولت هشت ساله غارت شد؟ سازمان های برنامه‌ریزی را از بین بردند و از جمله نتایج آن همین ارقام غارت کشور است.

حداقل فایده طرح این مسائل اینست که حامیان آن مفاسد با پررویی طلبکار دولت کنونی نشوند و به خود وعده ندهند که هشت سال آینده مال ماست! این ساده انگاری است که تصور کنید اگر حکومت در باره این غارت نگوید ملت آن را فراموش می کند.

وقتی از تحجر مذهبی و خطرات آن می گوئیم، نگاه کنید به بهار عربی. زندانی شدن محمد مرسی و تبرئه شدن مبارک را فقط حاصل توطئه دشمنان ندانیم. اگر رفتار اخوان‌المسلمین موجب نگرانی ملت مصر نشده بود آن اتفاقات رخ نمی‌داد. اگر دگم‌اندیشی و تحجر اخوان المسلمین نبود شرایط برای تبرئه مرسی فراهم می‌شد. توطئه‌ها و دسایس یک طرف٬ ولی از همه مهمتر خود رفتار اخوان المسلمین و تحجر و ترساندن جامعه موجب شد تا ملت مصر در برابر حوادث بعدی بی‌تفاوت شود.

پیک نت  16 آذر

 
 

اشتراک گذاری: