ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنان روحانی در مراسم 16 آذر

سیاست دولت در دانشگاه ها را

استاد و دانشجو تائید می کند 
 
 
 
 

آنچه می خوانید بخش هائی از سخنرانی حسن روحانی در مراسم سالگرد 16آذر در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران است:

 

 در دوره‌ای عده‌ای بودند و هنوز نیز هستند که شاید جنبش دانشجویی را باور نکرده بودند و اگر هم می‌دیدند، از سر نفرت روی بر می‌تافتند. امروز روزگاری است که کسی جنبش دانشجویی را منکر نمی‌شود؛ گرچه برخی می‌خواهند این جنبش را به فضایی خاص منحصر کنند، اما اساس این جنبش حرکتی مستمر بوده و خواهد بود.

مگر می‌شود دانشجو نسبت به وضعیت آب، انرژی، محیط زیست، فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی و نرم‌افزاری حساس نباشد؟ دانشجو در کلیات خود دنبال کار حزبی نیست و دانشگاه هم خانه احزاب نیست. البته ممکن است عده‌ای دانشجو هم عضو شاخه یک حزب باشند، اما حزب کار دیگری می‌کند. دانشجو باید بداند در جامعه چه می‌گذرد.

در کشور ما صندوق رأی مبنای مشروعیت حقوقی و سیاسی است. ما نمی‌توانیم این حق سیاسی را کنار بگذاریم، بلکه باید از آن حراست کنیم.

روحانی در باره وزیر علوم نیز گفت:

وزیر علوم جدید ادامه دهنده راه عزیزان پیش از خود در دولت یازدهم خواهد بود

دیگر در دنیایی نیستیم که اگر در آن بخواهیم مسئولی را در دانشگاه‌ها تعیین کنیم به نظر دانشگاهیان بی‌توجهی کنیم و وزیری را برگزینیم و با صاحبان نفوذ نیز سر و سری داشته باشیم و از آنها رأی اعتمادی بگیریم تا وزیر بر مسند قدرت بنشیند.

مبنای دولت یازدهم از روز اول این بوده که در همه امور تخصصی با صاحبان نظر در آن امور مشورت داشته باشد و امروز بسیار خوشحال هستم که در طی رفت‌ و ‌آمدها به مجلس و در روند اخذ رأی اعتماد برای وزیر علوم در دانشگاه‌ها نظرسنجی‌های خوبی انجام گرفت و همه این نظرسنجی‌ها تأیید کردند که راه دولت یازدهم در دانشگاه‌ها مورد تأیید اساتید و دانشگاهیان است.

خط و راهی که دولت یازدهم تاکنون نسبت به دانشگاه‌ها داشته است یکی است و هیچ‌گاه از آنها بازگشت نخواهد کرد و وزیر علوم جدید نیز ادامه دهنده راه و مسیر عزیزان پیش خود در دولت یازدهم خواهد بود.

بنا بود میلی منفرد آن را ادمه دهد و نگذاشتند؛ بنا بود دکتر توفیقی ادامه دهد و نگذاشتند؛ دکتر فرجی دانا آمد و این راه را بر عهده گرفت، اما ادامه راه برای وی ممکن نشد و همان راه را دکتر نجفی ادامه داد؛ همان راهی را که قرار بود دکتر نیلی احمدآبادی و دکتر دانش آشتیانی ادامه دهند.

راه و مسیر ما همانی است که از روز نخست به شما وعده دادیم: عهد ما با شما شکستنی نیست.

 

پیک نت  17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: