ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

اوکرائین، ایالتی که

گام به گام مستعمره امریکا می شود

ترجمه و تدوین بهزاد دولت آبادی 
 
 
 
 

اوکرائین حاصلخیزترین خاک را دارد. گفته می شود در جنگ دوم جهانی خاک موسوم به "خاک سیاه" آن توسط قوای هیتلر به آلمان برده می شد. این خاک برای کشاورزی دارای کیفیت بسیار بالائی است.

اوکرائین غنی ترین منابع و معادن را دارد و شاهراه انتقال انرژی به اروپاست . کشوری که در پی یک کودتای هدایت شده از سوی سناتور "مک کین" امریکائی و سفرهای محرمانه رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا "سیا" برای رهبر این کودتا به چنگ تاجر شکولات "پترو پروشنکو" افتاده است.

هیچ شکلات فروشی میلیاردر نمی شود، اما پروشنکو می گوید با شکلات فروشی میلیاردر شده است! این میلیاردر شکلاتی، در ادامه ماموریتی که دارد اوکرائین را تبدیل به پادگان ایالات متحده کرده است! فردی که با بیش از یک میلیارد دلار دارایی از ثروتمندترین های جهان است، در 25 ماه مه 2014 با کسب 55 درصد از آراء، در انتخاباتی که هدایت شده و زیر فشار تبلیغات و تحریم آن از سوی مردمان شرق این کشور رئیس جمهور شد!

سه وزیر کابینه اش، پیش از آن که اوکرائینی باشند امریکائی اند:

"ناتالی ژرسکو" وزیر دارایی 49 ساله شهروند ایالات متحده است  و در مدت کوتاهی شهروندی اوکرائین را به او داده اند. وی دختر یک خانواده مهاجر اوکرائینی است و پدرش شاغل در وزارت امور خارجه ایالات متحده. او فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد است و اکنون موسس شرکت "هوریزون کاپیتال" در اوکرائین.

2- "آیواراس آبروماویچوس" 39 ساله وزیر اقتصاد لیتوانی الاصل است و تحصیل کرده آمریکا. فعالیت کاری سابقش در یک بانک در استکهلم بود ه است.

3- "الکساندر کویتاشویلی" . وزیر بهداشت. 44 ساله و گرجی تبار. وزیر سابق بهداشت در گرجستان. همچون دو وزیر فوق الذکر فارغ التحصیل از ایالات متحده است. وی نیز سال ها در بخش بهداری ایالات متحده به عنوان مدیر شاغل بوده. هرچند بسیاری از مردمان و خصوصا اهالی اوکرائین متوجه این تغییرات نیستند ولی آنچه که واضح است تبدیل شدن اوکرائین به یکی از ایالات های آمریکا است.

 

پیک نت  17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: