ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

اتحاد چپ می تواند دولت تشکیل بدهد

یونان تا چند ماه دیگر

شاهد انتخاباتی مهم خواهد بود 
 
 
 
 

یونان در آستانه تحولاتی تاریخی است. بموجب نظر سنجی ها "الکسی سیپراس" رهبر حزب چپ گرای"سیریزا" که در انتخابات پیش از موعد، اوائل سال 2015 در مقابل ائتلاف رنگارنگ به رهبری "انتونیس سامارس" نئو محافظه کار قرار خواهد گرفت، از استقبال وسیع مردم برخوردار خواهد شد. الکسی سیپراس در آخرین سخنرانی عمومی خود خطاب به مردم یونان آمادگی خود را برای تغییر سرنوشت یونان که زیر فشار سیاست های اقتصادی دیکته شده از سوی صندوق اتحادیه اروپا به مرز ورشکستگی کامل رسیده اعلام داشت.

نظر سنجی های اخیر پیروزی سیریزا را انتخابات زود هنگام پیش بینی می کند. در 29 نوامبر نظر سنجی موسسه اطلاعات سایت "ایکس ــ اس " حزب سیریزا را با 35.5 در صد آراء به مراتب جلوتر از  "آنتونیس سامارای" نخست وزیر قرار دارد. در صد آراء نخست وزیر نیز 32 در صد پیش بینی شده است.

همین نظرسنجی آراء حزب پوپولیستی نئو نازی "طلوع طلائی" را 8 درصد اعلام داشت. حزب سوسیال دمکرات "پاسکوک" نیز که در ائتلاف با احزاب راستگرا قرار دارد تنها 5 در صد آراء را خواهد داشت. حزب کمونیست یونان" ک. ک .او" نیز با 6.5 در صد آراء در موقعیت بهتری نسبت به گذشته قرار گرفته است. در صورت اتحاد حزب کمونیست یونان و حزب سیریزا، آنها بیش از 42 در صد آرای مردم را در اختیار داشته و قادر به تشکیل دولت ائتلافی خواهند بود. رویدادی که برای اتحادیه اروپا ضربه ای در جهت شکاف در این اتحادیه خواهد بود.

پیک نت  17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: