ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنان روحانی در کنفرانس "علیه خشونت"

خشونت بنام دین، محصول

کدام شرایط اجتماعی است؟ 
 
 
 
 

 

بخش هائی از سخنان روحانی در کنفرانس "علیه خشونت و افراطگرائی" که در تهران روز گذشته کار خود را شروع کرد:

 

«این واقعیتی شرم آور است که انواع خشونت‌ها مانند کشتار انسان‌ها، تخریب اماکن مقدس و آثار باستانی و خرید و فروش زنان را بنام دین انجام می‌دهند. بی‌ تردید قتل‌عام انسان‌ها جفای آشکار در حق آموزه‌های صلح‌آمیز همه ادیان است که براساس آن کشتن یک انسان بی‌گناه همانند کشتن همه انسان‌هاست.

توسعه نیافتگی، بیکاری، فقر، نبودن امکانات زندگی و ناامیدی از دست یافتن به آینده ای قابل تحمل، بستری برای خشونت‌ طلبی است و این همان بلایی است که خاورمیانه و بخش مهمی از جهان گفتار آن است. خودبرتر بینی در مقیاس ملی و بین‌المللی و تقسیم کشورها به خودی و غیرخودی خود به خود زمینه ‌ساز فرهنگ خشونت و گسترش ناامنی در ابعاد بین‌المللی است، سایر انواع خشونت‌های ساختاری همچون تحریم و تهدید، ناقض حقوق بشر و آزادی‌های اساسی، چالشی جدی برای امنیت در نظام بین‌الملل است.

جهان امروز ما دستخوش فرآیندهایی است که این نابرابری‌ها را دامن می‌زنند، برخی از این فرآیندها عبارتند از حکومت‌های مستبد که حقوق شهروندان خویش را به رسمیت نمی ‌شناسند و حق مشارکت همگانی را محترم نمی‌شمارند، موجبات افزایش فقر و توسعه‌ نیافتگی را فراهم آورده‌اند و همچنین مداخله های خارجی و اشکالی از استعمار نو، سبب شده است جوامع توانایی‌های خود را برای کاهش فقر و حذف زمینه‌های خشونت، از دست بدهند.

پیک نت  19 آذر

 
 

اشتراک گذاری: