ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

بخش هائی از مناظره الله کرم و اصغر زاده

خجالت آور است که موسوی

و کروبی در حصر باشند! 
 
 
 
 

 

ابراهیم اصغر زاده سخنگوی "دانشجویان خط امام" در زمان حیات آیت الله خمینی که یک دوره هم نماینده مجلس بود، و سرتیپ حسین الله کرم رهبر قدیمی حزب الله، بمناسبت روز دانشجو در تهران (محل آن را سحام نیوز که گزارش را منتشر کرده ننوشته است!) یک مناظره برگزار کردند. بخش هائی از این مناظره را می خوانید.

اصغرزاده دراین مناظره گفت:

من دوچهره آقای الله کرم را می‌بینم. یک الله کرمی که فرمانده جنگ بود و یکی که فرمانده خیابان‌ها بود و نظم شهر را بر هم می‌ریخت. ما با اصول‌گراهای واحد روبرو نیستیم. اصول‌گرای مصباحی، احمدی نژادی،‌ رادیکال و معتدل داریم. دولت بر سر کار توسط نیروهای رادیکال و تندرو تهدید می‌شود. وزیرخارجه اش با کفش و رئیس مجلس با پرتاب مهر استقبال می‌شوند. مگر می‌شود ارزش‌های جنگ را عده‌ای تصاحب کنند و تاج زاده و میردامادی‌ها در زندان باشند؟ من خجالت می کشم بگویم آقای موسوی، کروبی و خانم رهنورد درحصر هستند. به همین دلیل آقای روحانی باید تکلیف را مشخص کند.

نیروی رادیکال فرصت‌ها ایجاد می کند. فرصت انتخاب آقای خاتمی درسال ۷۲ توسط این نیروها به مردم داده شد. در زمانی که تمام مسئولین و نیروهای قم طرف مقابل را انتخاب کردند، تمام مردم به آقای خاتمی رای دادند. درانتخابات سال گذشته همه می‌گفتند آقای جلیلی رای می‌آورد، اما با رای مردم آقای روحانی رئیس جمهور شد.

تحریم‌ها و وضعیت وخیم اقتصادی امروز به خاطر سیاست های آقای احمدی نژاد است. ایشان به اسم امام زمان در سازمان ملل سخنرانی کرد و هر چیزی که خواست گفت. دانشجوها را ستاره دار و اساتید را اخراج کردند و یک اجماع جهانی علیه ایران نصیب ما شد. اصلاح طلبان یا درخانه بودند یا بازداشت شدند. روزنامه ها بسته شدند.

گزارشی که آقای روحانی به عنوان وضعیت اقتصادی دادند بسیار ناگوار بود. این وضعیت توسط چه کسی بوجود آمده است؟ وقتی سیاست با قدرت آمیخته می‌شود فساد سیاسی ایجاد می‌شود. رییس جمهور باید نسبت به نیروهای رادیکال داخل سازمان‌ها چه آنها که از دوران احمدی‌نژاد باقی مانده‌اند و چه آنهایی که دراتاق‌های پنهانی کار می‌کنند موضع بگیرد. آقای روحانی باید با اپوزیسیون داخلی اصلاحات که هیچ چیز جز موفقیت دولت نمی خواهد کار کند.

آقای روحانی الان با بخشی از جامعه روبرو است که به او رای دادند تا نیروی رادیکال بر سر کار نیاید. جناح اصول‌گرای معتدل نیز باید تکلیفش را با کسانی که به اسم اسلام بر سر مردم زدند مشخص کند زیرا اصول‌گراهای منطقی یکی از بازوان کشور هستند.

اگر فرصت سیاست خارجی از دست برود نه تنها به ضرر دولت بلکه به ضرر ایران خواهد بود. انتخابات آتی مجلس یعنی انتخابات میان سازگاران با دنیا و ستیزه جویان با دنیا.

وی خطاب به الله کرم یادآور شد: چرا دراین ۳۵ سال کاری نکرده‌اید که غربی‌ها بخواهند به ایران بیایند؟ چرا کاری نکرده اید که اگر درهای کشور را باز بگذارید جوانان، اساتید و نخبگان از کشور بیرون نروند؟ شما کجا توانسته‌اید بهشت ایجاد کنید؟ مگر قانون اساسی ندارید؟ پس به چه حقی به خود اجازه می‌دهید که به خیابان ها بروید و به مردم امر کنید چه کنند و چه نکنند و این کارها را به پای رهبر،‌ روحانیت و انقلاب بگذارید؟ خوشحال هستم که کسی مثل آقای الله کرم از خیابان ها به دانشگاه آمده و تدریس می‌کند، اما به اسم انقلاب و اسلام حق ندارند حرف بزنند و بقیه را به آمریکایی بودن متهم کنند. جامعه نسبت به رفتار شما واکنش نشان می‌دهد.

یک خواننده معمولی (پاشائی) فوت می‌کند و در ایام محرم، مردم، جوانان به روش خودشان درپارک‌ها برای او عزاداری می‌کنند. نوحه نمی‌خوانند، آهنگ‌های او را زمزمه می کنند و شمع روشن می‌کنند و تمام نیروهای امنیتی کشور می مانند که مراسم او را چگونه برگزار کنند. زیر پوست شهر اتفاقات زیادی می افتد. بگذارید دولت روحانی رابطه ایران با دنیا را درست کند. این به نفع همه است.

 

الله کرم گفت: ایشان ما را درجریان اصولگرایی رادیکال جا دادند. زیاد هم منکر آن نمی‌شویم اما رادیکال متعلق به جامعه اسلامی نیست. اشکالی هم به ایشان نمی توان گرفت زیرا نتیجه تحصیل علوم انسانی غربی همین است. کسی که تیر ۷۸ و خرداد ۸۸ به خیابان‌ها آمد حرف از قانون می‌زند. کسانی که چادر زنان مردم را از سرشان درآوردند و ماشین‌ها را آتش زدند حرف از قانون می‌زنند. خجالت دارد که آن‌ها به ما می گویند ما قانون نداریم. حزب الله خیابان‌ها را نمی‌بندد اما شما با همسویی قدرت‌های خارجی این کار را کردید. ببینید اسرائیل و آمریکا در موردتان چه گفتند؟ مردم می دانند چه کسانی درخرداد ۸۸ خیابان ها را بستند. خود شما از دیوار سفارت بالا رفتید. روزعاشورا علم و کتل را نادیده گرفتید و دم از قانون می زنید؟

چطور طرفداری موسوی را می‌کنید؟ ایشان یک سال و هشت ماه بعد از انتخابات به حصر رفتند. آن هم از ترس شما که مسجدها را آتش زدید گفتیم نکند آن‌ها را بکشید و گناه آن را بیندازید گردن ما. ما از پیراهن عثمان می ترسیم؟ رو راست باشید و بگویید ما از انقلابی بودن‌مان منصرف شدیم. ما هم از شما قبول می کنیم.

 

- روز ۲۴ خرداد و در شب بعد از آن مردم با جشن گرفتن، دست رد به سینه شما زدند. خیابان‌ها را آتش نزدند و ماشین نسوزاندند. فقط نشان دادند که نمی‌خواهند شما باشید. تا زمانی که این مملکت روی آشتی ملی نبیند و جناح اصلاح طلب و اصول‌گرا روبه روی هم ننشینند و از قانون صحبت نکنند کسی از این وضعیت سود نمی‌برد.

اشغال سفارت در زمان خودش بود. قصد ما از اشغال سفارت اشغال ۴۸ ساعته بود. من با طولانی شدن اشغال سفارت مخالفم و با ریختن آبروی برخی از افراد مخالف بودم. من ناراحتم که چرا منتظری و شریعتمداری درحصر از دنیا رفتند. حق نداریم به اسم شیعه هرکاری را به نفع خودمان بکنیم.

چه بلایی نهادهای ایدئولوژیک شما سر مردم آورده اند که طبق آمار وزیرارشاد و دولت احمدی نژاد ۷۰ درصد مردم تهران از ماهواره استفاده می‌کنند؟ آقای روحانی آماری داده است. او دروغ نمی گوید اما شما رییس جمهوری داشتید که جلوی تلویزیون رسما دروغ می گفت. چه کسی جز او و حرف‌هایش به مهدویت آسیب زد؟

باید فرصتی ایجاد کنیم تا در دادگاه‌ها موسوی و کروبی حرف بزنند، اما شما می دانید که محاکمه موسوی و کروبی محاکمه انقلاب است.

ما نمی گوییم که سپاه نباید فعالیت اقتصادی کند اما نباید به او رانت داده شود. حضور سپاه درتمام عرصه‌ها به معنای نحیف شدن بخش خصوصی است.

پیک نت  20 آذر

 
 

اشتراک گذاری: