ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

تکلیف مجلس را مردم باید روشن کنند

کسانی با 10 در صد رای

در مجلس سخنگوی مردم شده اند! 
 
 
 
 

 

حسن رسولی عضو هیات مدیره بنیاد باران (بنیانگذار این موسسه محمد خاتمی است) و شهربانو امانی نماینده سابق مجلس در نشست حزب جوانان ایران اسلامی نکات مهمی را در ارتباط با انتخابات مجلس آینده مطرح کردند که خلاصه ای از آن را می خوانید:

 

خانم امانی: تجربه نشان می دهد هرجا که مردم در انتخابات ریاست جمهوری به صورت گسترده شرکت کرده و رییس جمهوری را برگزیده‌اند، در انتخابات مجلس نیز به کمک دولت آمده‌اند و نمایندگان همراه و هم‌فکر با دولت را به مجلس فرستاده‌اند.

در صورت حضور گسترده مردم در انتخابات، دیگر نمایندگانی نمی‌توانند با کسب کمتر از 10 درصد از آرای واجدان شرایط، خود را نماینده مردم بنامند. مجلس تریبون مردم و پژواک صدای آنان و محل احقاق حقوق آنان است و نباید اگر دولت جدید و وزرای آن قدمی در این مسیر برمی‌دارند مورد سوال، تذکر و استیضاح قرار گیرند.

در همین ارتباط استانی شدن انتخابات مجلس می تواند به ارتقا شأن و جایگاه مجلس بینجامد، یکی از مشکلات موجود در کشور ناشی از عدم نهادینه شدن تحزب است و تن ندادن به تحزب تاکنون هزینه‌های بسیاری را بر کشور تحمیل کرده است.

هم در استان ها و هم در تهران اصلاح‌طلبان جلسات خود را برای هماهنگی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز کرده‌اند و یقینا مشارکت حداکثری مردم، مجلس اصلاح طلب یا نزدیک به اصلاح طلبان را شکل خواهد داد.

در ادامه این نشست، حسن رسولی با اشاره به اهداف و راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: هدف اصلاح طلبان کسب 200 کرسی مجلس دهم است. شاخص، محور و رهبری جبهه اصلاح‌طلبان با محمد خاتمی است و همه اصلاح‌طلبان پذیرفته‌اند که با محوریت خاتمی در عرصه سیاسی شرکت کنند و خاتمی فصل‌الخطاب باشد.

خاتمی با سازوکار دموکراتیک و با هم‌اندیشی و تصمیم ‌گیری جمعی با مجمع مشورتی خود که از چهره‌های شاخص و از جمله احزاب و گروه‌های مختلف اصلاح طلب تشکیل شده است، به اجماع میان اصلاح طلبان کمک می کند.

پیک نت  20 آذر

 
 

اشتراک گذاری: