ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آذر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

نگرانی نماینده تاکستان در مجلس خبرگان

هدف از شورای 3 نفره

در مجلس خبرگان چیست؟ 
 
 
 
 

 

علی اسلامی٬ عضو مجلس خبرگان از تاکستان است. امام جمعه تاکستان هم هست. این که آیت الله است یا حجت الاسلام بی اهمیت است زیرا معیار این درجات مذهبی در جمهوری اسلامی خودی و غیر خودی است.

تاکنون چند اظهار نظر جویده جویده این عضو مجلس خبرگان که مانند بقیه فارسیشان ضعیف تر از عربی شان است، موجب شک و تردیدها و برخی بحث های سیاسی شده است. از جمله تازه ترین اظهار نظر او در باره مجلس خبرگان. عین جمله او اینست: « برخی در مجلس خبرگان به‌ دنبال تشکیل شورای دو سه نفره هستند و نباید اجازه داده این شورا به ۲۰ نفر تبدیل شود.»

با این اظهار نظر، ابتدا چنین تصور شد که مجلس خبرگان بدنبال تشکیل یک شورای 3 نفره رهبری است تا در صورت فوت رهبر کنونی، نظام یکباره بی "سر" نماند و یا انتخاب رهبر جانشین به چالش نظامی تبدیل نشود.

سپس، برخی گفتند ایشان از اعضای خط ولایت در مجلس خبرگان است و آنچه که گفته علیه هاشمی رفسنجانی بوده است. منظورش این بوده که هاشمی و دو نایب رئیسی که طرفدارانش در مجلس انتخاب می کنند می خواهد رهبری این مجلس را بار دیگر بدست بگیرد. اما، در ادامه این اظهار نظر گفته که دشمن در تدارک تسخیر مجلس خبرگان است و نباید این شورای 3 نفره به شورای 20 نفره تبدیل شود. باز عده ای فکر کردند که منظورش اینست که شورای سه نفره رهبری نباید 20 نفره شود زیرا شورای 20 نفره یعنی جمع اضداد و اختلافات. بنابراین منظورش این بوده که تمام ترکیب رهبری مجلس خبرگان نباید دست هاشمی بیفتد. یعنی از ریاست تا مسئولین دفتری و دستکی.

همه اینها را می توان از اظهار نظر کوتاه این عضو مجلس خبرگان استنباط کرد اما قبل از همه اینها، بضاعت سیاسی و فارسی ایشان آشکار می شود.

پیک نت  23 آذر

 
 

اشتراک گذاری: