ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

هشدار پوتین به امریکا

تا جنگی نو شعله نگرفته

امریکا و اتحادیه اروپا

از گذشته درس بگیرند!

ترجمه شیرین مرادی 
 
 
 
 

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در واکنش به چند سخنرانی اخیر وزیر دفاع امریکا که در آنها روسیه عملا تهدید به جنگ شده، در جمع کارشناسان سیاسی، در شهر "سوچی" واقع در کنار دریای سیاه با انتقاد شدید از این سخنان و سیاست های امریکا گفت:

آمریکا می خواهد قوانین خودش را به جهان دیکته کند. مدعیان پیروز در جنگ سرد، نظم جهان را بهم ریخته اند، تا خواسته ها و اهداف خود را به کرسی بنشانند. در عراق، سوریه و لیبی تمام قدرت خود را به کار بردند و می برند با ادعای از بین بردن خطرات ماجراجویی ها، خطراتی که خودشان بوجود آورده اند و طبیعی است که تاوان سخت آن را هم بپردازند. آمریکا و متحدانش در حال حاضر علیه نتایج سیاست های خودشان می جنگند. من هشدار میدهم که در جهان جنگی نو شعله ور خواهد شد، اگر آمریکا از گذشته درس نگرفته و به حقوق و استقلال کشورهای دیگر احترام نگذارد. دیکته سیاست ها از سوی  واشنگتن به افزایش تدریجی کشمکش ها و رشد افراط گرائی خواهد انجامید. بجای راه حل های نظامی و افزایش تدریجی آنها، بجای ایجاد هرج و مرج جهانی، نمی  توان ایجاد دمکراسی را بهانه کرد و از گروه های نئونازی و افراطگرایان اسلامی حمایت کرد و حتی آنها را بوجود آورد.

آنچه که مربوط به تحریم ها علیه روسیه است، ما توصیه می کنیم اتحادیه اروپا به جای تشدید تحریم ها علیه روسیه فکری برای پرداخت بدهی های گاز اوکرائین به روسیه بکنند.

پیک نت 4 آبان

 
 

اشتراک گذاری: