ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مسمومیت گسترده

دانش آموزان و خانواده ها در زاهدان 
 
 
 
 

 

۱۰۹ مدرسه ابتدایی و متوسطه اول و دوم نواحی یک و شمال شهر زاهدان به نشت گاز سموم گیاهی تعطیل شد.

آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان دلیل حادثه را اینگونه اعلام کرد:

پخش گاز سمی ناشی از ریخته شدن سموم گیاهی تاریخ مصرف گذشته در کانال فاضلاب ناحیه شمالی شهر ۶۰ دانش آموز و سه نفر از فرهنگیان را چنان مسموم کرد که به بیمارستان منتقل شدند و بدنبال آن ۶۷ مدرسه ابتدایی، ۱۹ مدرسه متوسطه اول و ۲۳ مدرسه متوسطه دوم در زاهدان تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، یک شهروندان زاهدان گفت: بوی نا مطبوع گاز حدود نیمه‌های شب شنبه شب بسیاری از اهالی را مضطرب و نگران کرده بود به به همین دلیل در تماس با نهادهای مختلف خواستار پیگیری آن شدیم.

همان شب فرماندار و نیروهای آتش نشانی در محل حضور یافتند و خودروهای آتش نشانی با ریختن آب در فاضلاب قصد شستشوی کانال را داشتند اما گفته می شود همین مساله موجب انتشار گاز سمی شده است.

سموم گیاهی ریخته شده در کانال فاضلاب چنانچه با آب مخلوط شود نوعی گاز سمی تولید می کند.

به نظر من مسوولانی که در مرحله نخست انتشار بوی بد بدون مطالعه و بررسی دقیق، خودسرانه اقدام به ریختن آب در کانال کرده و باعث انتشار بیشتر این گاز در محدوده مسکونی شدند باید پاسخگو باشند.

رییس مرکز مدیریت بحران و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: حدود ۱۳۰ نفر از ساکنان محدوده شمالی شهر زاهدان به علت استنشاق گاز سمی به بیمارستانهای علی بن ابیطالب (ع) و بوعلی زاهدان انتقال یافتند.

پیک نت 6 آبان

 
 

اشتراک گذاری: