ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

اسیدپاشی اصفهان

آمران و مامورانی داشته! 
 
 
 
 

 

حجت الاسلام "سالک" بنام نماینده اصفهان در مجلس است. در این روزها که از جمع مقامات دو قوه مجریه و قضائیه و نمایندگان یک قوه، یعنی مقننه سری به نمایشگاه مطبوعات می زنند، ایشان هم سر و گوشی در این نمایشگاه به آب داد. اگر اسیدپاشی های اخیر در اصفهان  در حد یک فاجعه در سراسر ایران بازتاب نداشت، احتمالا هیچ خبرنگاری هم سراغ "سالک" را نمی گرفت، چه رسد به این که با او مصاحبه کند. سالک در نمایشگاه مطبوعات به کمند خبرنگارانی افتاد که از او درباره اسیدپاشی ها و سرانجام ادعاهای مکرر مقامات درباره پیگیری ماجرا پرسید.

سالک که رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز هست، سرنا را از سر دیگرش فوت کرد و گفت:

"هدف اصلی آمران این حرکت ضربه زدن به روند تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر بود. رسانه های غربی می خواستند وجهه کشور و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مخدوش کنند. درحالیکه مجله اشپیگل گزارشی منتشر کرده که بموجب آن امسال 2300 مورد اسیدپاشی در اروپا رخ داده است که بیش از 140 مورد آن در انگلیس بوده است. اسید پاشی اصفهان 4 مورد بوده که دو مورد آن سطحی بوده و اسید نبوده بلکه جوهرنمک بوده و صدمه جدی وارد نشده است و دو مورد دیگر با اسید سولفوریک بوده است. طبق آخرین اخبار چند نفر از مظنونین دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد."

1- از آنجا که در همین هفته گزارش هیات تحقیق مجلس درباره اسید پاشی اصفهان در جلسات محرمانه مجلس قرائت شده، گفته های "سالک" می تواند بخشی از گزارش ارائه شده به مجلس باشد.

2- بموجب اظهار نظر "سالک" اسید پاشی های اصفهان "آمران"ی داشته است و مامورانی. ظاهرا و باز بر اساس ادعای آقای سالک، چند تن از ماموران دستگیر شده اند اما ایشان صحبتی در باره آمران نمی کند و خبرنگاران هم ماست به دهان گرفته و سئوال نمی کنند!

3- اسید پاشی ها محدود به 4 مورد نبوده و ضمنا، ادعای ایشان که در حقیقت ادعای کمیته تحقیق مجلس درباره نوع اسید و "جوهرنمک" است باید از سوی پزشکی قانونی اعلام و تائید شود.

4- ادعای دیگر ایشان درباره گزارش اشپیگل است که ما هرچه در شماره های اخیر اشپیگل آنلاین گشتیم چنین گزارشی را نیافتیم و از همه خوانندگان این گزارش نیز تقاضا می کنیم آنها نیز جستجو کنند. شاید از زیر چشم ما در رفته باشد اما به چشم آقا سالک آمده باشد!

پیک نت 20 آبان

 
 

اشتراک گذاری: