ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

علی مطهری:

بنام فتنه می خواهند

فرصت طلبان را بر سر کار آورند 
 
 
 
 

 

علی مطهری در گفت و گو با سایت "خانه ملت" درباره رویاروئی مجلس با دولت بر سر تعیین وزیر علوم گفت: ‌

عده‌ای در مجلس نسبت به حوادث سال ۸۸ حساسیت بیش از حد و ترس بی‌جایی از دانشگاه‌ها دارند که مبادا اغتشاشاتی شود در حالی که این نگرانی وجهی ندارد و برعکس، ‌همین حرفهایی که در طول چند ماه اخیر در مجلس در جریان استیضاح و رأی اعتماد وزرای علوم زده شد می‌تواند مولد برخی از حرکتها در دانشگاه‌ها باشد.

به عبارت دیگر اگر اتفاقی در دانشگاه‌ها از نظر امنیتی بیفتد عامل آن رفتارهایی است که در چند ماه اخیر در مجلس در خصوص وزارت علوم صورت گرفت و هنوز ادامه دارد. این غیر از ظلم هایی است که به آقایان فرجی دانا و نیلی احمدآبادی در جریان استیضاح و رأی اعتماد شد. آقای فرجی دانا را که یک فرمانده دوره جنگ بوده و سردار علی فضلی می‌گوید افتخار من این بوده که در دوره‌ای از جنگ فرمانده من آقای فرجی دانا بوده، به صورت یک فرد سکولار و فتنه‌گر جلوه دادند.

همین طور آقای نیلی را به این دلیل که پس از هجوم برخی اراذل به دانشکده فنی دانشگاه تهران جزو امضاء کنندگان نامه تظلم به مقام رهبری بوده، مجرم و فتنه‌گر نامیدند، در حالی که این یک نقطه مثبت برای ایشان بوده است. آقای نیلی زمانی معاون فرماندهی نیروی هوایی سپاه بوده است. متأسفانه به بهانه فتنه سال ۸۸ نیروهای خوب و حرَ را حذف می‌کنیم و میدان برای افراد فرصت ‌طلب باز می‌شود.

گرایش سیاسی مجلس و سهل‌انگاری دولت در خصوص دفاع از وزارت علوم باعث بلاتکلیفی این وزارتخانه شده و این امر به دولت و مجلس و به کل کشور آسیب زده است.

 

‌نگرانی از این که فضای دانشگاه‌ها به فضای دوران اصلاحات بازگردد، نگرانی بی‌جایی است. بیان نظرات و نقدها و حتی شعار دادن‌ها خطر تلقی نمی‌شود تا بخواهد نظام را تهدید کند، بلکه نشانه آزادی بیان و مایه مباهات و نقطه مثبت جمهوری اسلامی است و نباید بی‌جهت نگران بود.

دانشگاه‌ها آرام است و در دولت جدید از یک نشاط نسبی سیاسی و علمی برخوردار شده و  هر انتقاد و اعتراضی را نباید به معنی تلاش برای براندازی و مخالفت با نظام بدانیم.

پیک نت 20 آبان

 
 

اشتراک گذاری: