ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

میزان غنی سازی، نحوه لغوتحریم ها

مذاکرات اتمی

ازعمان به وین منتقل شد! 
 
 
 
 

 

خبرگزاری اینترفکس روسیه از قول سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گزارش داد که برای دستیابی به موافقتنامه جامع اتمی در مذاکرات هسته ای با ایران ممکن است به زمانی فراتر از ضرب الاجل 24 نوامبر نیاز باشد.

ظریف نیز در عمان اعلام کرد نحوه رفع تحریم‌ها و حجم غنی‌سازی دو محور اساسی مذاکرات عمان بود. مرحله نهایی مذاکراتی که در عمان انجام شد، قرار است 27 آبان در وین پایتخت کشور اطریش آغاز شود.

از سوی دیگر، جان کری، وزیر امور خارجه امریکا که پس از مذاکرات فشرده سه روزه از عمان راهی کشور اردن شده بود در یک کنفرانس خبری گفت:

من به مسقط رفتم تا به مذاکرات هسته‌ای ایران ادامه دهم. اولویت اول ما این است که اطمینان یابیم این کشور نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. ما برای رسیدن به این هدف درگیر یک مذاکرات سخت اما جدی هستیم. مقامات ایرانی بارها و بدون ابهام گفته‌اند که قصد تولید سلاح اتمی ندارند اما اقدامات لازم برای تضمین این حرف‌ها باید انجام شود، درحالیکه زمان کمی باقی مانده است. با توجه به اینکه ضرب‌الأجل 24 نوامبر به سرعت در حال نزدیک شدن است انتخاب‌ (گزینه ها درباره تحریم ها و توافق) باید هرچه زودتر انجام شود.

ما همیشه دوستان و همپیمانان‌ را درباره روند مذاکرات در جریان قرار داده‌ایم و در روزهای آتی نیز این کار را خواهیم کرد. امیدواری ما این است که بتوانیم به یک توافق دست پیدا کنیم چون این مسأله برای جهان بهتر خواهد بود.

متعاقب مصاحبه خبری وزیر خارجه امریکا، وزیر خارجه آلمان که در نقش 1 در گفتگوی 5 شرکت می کند، برای آخرین رایزنی ها تا پیش از آغاز مذاکرات وین در 27 آبان راهی مسکو شد.

 

پیک نت 24 آبان

 
 

اشتراک گذاری: