ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 آبان ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

اکثریت مجلس به دانش آشتیانی رای نداد

میخ پشت میخ

بر تابوت مجلس نهم 
 
 
 
 

 

اکثریت مجلس که دست آن در دست شبکه تخریب دولت روحانی قرار دارد با 171 رای مخالف به وزیر پیشنهادی علوم رای نداد. این البته به معنای تداوم کار و ادامه سرپرستی محمد علی نجفی بر این وزارتخانه است ولی هنر بزرگ مجلس نهم را نشان می دهد که با مهارت میخ به تابوت خود می کوبد! هنری که مردم آن را تائید و تشویق می کنند زیرا هم کار از محکم کاری عیب نمی کند و هم بدرقه این تابوت قطعی تر می شود.

اکثریت این مجلس می داند که در صورت ادامه وضع کنونی در انتخابات آینده مجلس رفتنی است. میداند که اگر به زور شورای نگهبان هم به انتخابات ورود کند رای مردم را ندارد. اگر غیر از این بود رفتار دیگری خلاف رفتار کنونی در مجلس و در برابر دولت داشت.

این مجلسی است که بسیاری از نمایندگان آن متهم در پرونده بورسیه های غیرقانونی هستند. از ستاره شدن دانشجویان و جلوگیری از اخراج اساتیدی که در دوران احمدی نژاد برکنار و بازنشسته شدند پشتیبانی می کند. مخالف تصمیم وزارت علوم برای قطع بورسیه های غیرقانونی و باز پس گرفتن مبالغ پرداخت شده هستند. کمیسیون آموزش عالی مجلس ضمنا نامزد خود را برای وزارت علوم دارد و می خواهد از اعضای کمیسیون یا یکی دیگر از وابستگان به جناح راست را برای وزارت علوم به دولت تحمیل کند. چنگ و دندانی که به حسن روحانی نشان می دهند ناشی از مقاومت وی در برابر این زیاده خواهی ها نیز هست. در عین حال بدلیل مقاومتی که دانشگاه ها در جریان اعتراض مردم به کودتا و تقلب در انتخابات سال 1388 داشته اند، مقابله به وزیر علوم جزئی از کاسبی پردرآمد دکان فتنه هم شده است. با مقابله با وزیر علوم می خواهند وزن خود و جناح راست را در کشور نیز به رخ رقبا و مردم بکشند. همه اینها سرنوشت وزارت علوم را به کانون درگیری جناح راست با دولت تبدیل کرده است.

فعلا آنها می کوشند رضایت شورای نگهبان و نهادهای قدرت پشت صحنه را داشته باشند تا شاید فرجی حاصل شود! اکثریت آبروباخته ای که زیر پرچم دوران احمدی نژاد سینه می زد و هنوز امید به مصباح یزدی دارد و یا نمک گیر موتلفه اسلامی است تا رسیدن عمر مجلس کنونی به پایان، از هیچ کارشکنی علیه دولت کوتاهی نخواهد کرد.

پیک نت 28 آبان

 
 

اشتراک گذاری: