ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه با رئیس جمهور عراق

نظر وزیر خارجه امریکا

درباره حل مسائل با ج. اسلامی 
 
 
 
 

 

"فواد معصوم" رئیس جمهور عراق با روزنامه الحیات مصاحبه کرده و نکاتی را در ارتباط با داعش و پیام های غیر مستقیم مقامات امریکائی برای مقامات ایرانی سخن گفته است. این نکات را در ادامه می خوانید:

 

- جان کری، وزیر خارجه آمریکا به ما گفت که آن‌ها خواهان ضربه زدن به ایران نیستند و تنها در مساله هسته‌ای با ایران اختلاف دارند و اگر این پرونده حل شود بسیاری از مسائل منطقه نیز حل خواهد شد.

- ما برای مقابله با داعش در داخل مرزهای عراق دست به هر اقدامی می‌زنیم و به همکاری تمامی کشورها از جمله عربستان، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، ترکیه و ایران نیاز داریم.

- عراق از هیچ کشور عربی نخواست که در حملات هوایی علیه داعش با بغداد همکاری کند. ترکیه پس از آزادی شهروندانش که در موصل در بازداشت داعش بودند، دستش باز است و می تواند برای مقابله با داعش به ما کمک کند. نباید داعش را رها کرد تا در سوریه کنترل مناطقی را در دست بگیرد.

- مشارکت اهل تسنن در دولت کنونی عراق اقدامی نمایشی نیست بلکه آن‌ها شرکای ما هستند. عدم رسیدن به توافق در باره وزرای دفاع و کشور به خاطر عدم وجود فراکسیون‌های حزبی مهم و رقابت فراکسیون‌ها با هم بود.

- درباره مشارکت کردها در دولت عراق نیز گفتگوهایی برای افزایش شمار وزارتخانه هائی در چارچوب تلاش برای بازگشت وزرای کرد به دولت درجریان است.

 

پیک نت 6 مهر

 
 

اشتراک گذاری: