ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

غنچه قوامی 100 روز پیش

رفت آنجا که وسائل را برده بودند! 
 
 
 
 

 

غنچه قوامی، روزنامه نگار است. هم انگلیسی است و هم ایرانی. یعنی ایرانی است اما شهروند انگلیسی است. زمانی که مسابقه والیبال بین ایران و برزیل در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شد و خانم های ایرانی را به آن راه نمی دادند، او داخل ورزشگاه آزادی شد تا ببیند چه خبراست که خانم های ایرانی را به آنجا راه نمی دهند!

شاید عکسی هم به اقتضای حرفه اش گرفته بود و یا نگرفته بود و شاید گزارشی هم از ماندن خانم های ایرانی پشت در ورزشگاه مخابره کرده بود، که معلوم نیست. او را در همان ورزشگاه به جرم فعالیت تبلیغاتی علیه نظام بازداشت کردند و حالا سه ماه و اندی است که در زندان است و هنوز قوه قضائیه اعلام نکرده آن تبلیغی که علیه نظام بوده و ایشان مرتکب آن شده چیست و کدامست؟

تا حالا شانس آورده که سرنوشت خانم زهرا کاظمی خبرنگار عکاس ایرانی- کانادائی را زیر دست قاضی مرتضوی پیدا نکرده و با لگد بازجو نفس آخر را نکشیده!

روز گذشته وکیل خانم قوامی به خبرگزاری ایسنا گفت که قرار است محاکمه موکلش روز 22 مهر در شعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار شود اما وی هنوز نتوانسته با وی دیدار کند تا بداند بازجوها از وی چه پرسیده اند و جزئیات جرمش چیست؟

وکیل خانم قوامی اضافه کرده: مجازات برای «فعالیت تبلیغی علیه نظام» مطابق قانون سه ماه حبس است، درحالیکه خانم قوامی تا حالا بیش از 100 روز است که در بازداشت است. با توجه به اینکه ماده 35 قانون آیین دادرسی کیفری صراحتا می گوید بازداشت موقت بیش از حداقل مجازات جرم نمی‌تواند باشد موکل من باید با قید وثیقه آزاد می شد و اگر به سه ماه حبس هم محکوم شود 10 15 روز بیش از آن را در زندان بوده است.

غنچه قوامی روز مسابقه والیبال دستگیر شد و ساعاتی بعد هعم آزاد شد. چند روز بعد مراجعه کرد که وسائل شخصی اش را (لابد تلفن همراه و دفتر و وسائل داخل کیف دستی اش) که روز دستگیری گرفته بودند پس بگیرد، اما نه تنها وسائل را پس ندادند بلکه او را دوباره بازداشت کردند که تاکنون در زندان است!

این ضرب المثل موزون که متاثر از یکی از ابیات مولوی است را لابد شنیده اید:

شد غلام، که آب آورد، آب آمد و غلام ببرد!

پیک نت 20 مهر

 
 

اشتراک گذاری: