ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 مهر ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

اسید پاشها از اسید پاشی محروم نمی شوند!

بدستور دادسرای اوین

نسرین ستوده از وکالت محروم شد

 
 
 
 
 

 

نسرین ستوده که پس از سالها زندان آزاد شده، بدستور دادسرای زندان اوین از وکالت محروم شد. این دستور را دادگاه انتظامی قضات اجرا کرد. همسر نسرین ستوده وکیل دادگستری و از بنیانگذاران کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، در فیسبوک خود نوشت:

دادگاه انتظامی قضات ‌چندی پیش به خواست دادسرای اوین برای «محرومیت نسرین ستوده از وکالت»، تشکیل شده بود و سرانجام روز شنبه ۲۶ مهرماه ۹۳ رای خود را ابلاغ کرد.  بر اساس رای این دادگاه، نسرین ستوده ۳ سال از وکالت محروم شده است.

پیش تر«ماجد وثوقی» (رییس شعبه صادر کننده ی این حکم در دادگاه انتظامی وکلا) برای جلوگیری از بدنام شدن خود در رابطه با صدوراحتمالی چنین حکمی، به نسرین ستوده گفته بود که «بهتر است شما خودتان پروانه تان را تحویل بدهید و کار وکالت را فعلا ترک کنید؛ چرا که ما تحت فشارهستیم.»

به دلیل رد صلاحیت گسترده  وکلای مستقل درانتخابات اخیر کانون وکلا، افرادی در راس و هیئت مدیره کانون وکلای مرکز قرار گرفته اند که بعضا صلاحیت های لازم را ندارند حکم اخیر علیه نسرین ستوده محصول همین بی صلاحیتی است.

صدورچنین حکمی برای وکلایی که زندانی سیاسی بوده اند، قبل و پس از انقلاب سابقه نداشته است.

گفتنی ست که پیش تر تعدادی از وکلای دادگستری که به دلایل سیاسی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بودند، در دادگاه انتظامی وکلا تبرئه و پس از آزادی از زندان بلافاصله به حرفه خود، یعنی وکالت بازگشتند.

براساس شواهد موجود و با استناد به این حکم عجیب دادگاه انتظامی وکلا، ممکن است وکلای زندانی دیگری ازجمله عبدالفتاح سلطانی، محمد سیف زاده، هادی اسماعیل زاده، وکلای دراویش گنابادی و ده‌ها وکیل دیگر، نیز پس از وکالت محروم شوند.

 

پیک نت 28 مهر

 
 

اشتراک گذاری: