ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گزارش خبرگزاری فرانسه از شهامت این زنان

زنان کرد عراق و سوریه

با ارتش داعش می جنگند! 
 
 
 
 

افراد داعش که در سوریه و عراق می جنگند با قتل عام زنان مشکلی ندارند اما از زنان مسلح کرد سوریه و عراق می‌ترسند،  زیرا معتقدند اگر توسط یکی از آن‌ها کشته شوند به بهشت نخواهند رفت!

خبرگزاری فرانسه در همین ارتباط می نویسد، نخستین واحد رسمی زنان مسلح کرد در سال 1996 در کردستان عراق و برای مبارزه با ارتش صدام حسین تشکیل شد و آموزش رزمی دید. آن‌ها بدلیل شجاعتی که از خود در جنگ نشان دادند بسرعت مشهور شدند. حتی آنها را با زنان آمازون مقایسه کردند.سرهنگ ناهیده احمد رشید، فرمانده کل واحد زنان کرد عراقی می گوید: امروز تعداد بیشتری از زنان به منظور دفاع از منطقه‌ کردستان عراق در مقابل افراط گرایان داعش داوطلب می‌شوند. زنان کرد عراق حتی برای مقابله با داعش به سوریه رفته اند.

نزدیک به 30 درصد نیروهای شاخه‌ مسلح حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه که در سوریه با جبهه النصره - شاخه القاعده در سوریه- می جنگند زن هستند.

فرمانده نخستین یگان زنان حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه می گوید: زنان مسلح کرد تنها برای دفاع از شهرهایشان در مقابل حملات دشمن به ما ملحق نمی‌شوند بلکه به دنبال مقابله با تفکرات افراط گرایانه هستند. ما به آرمانی بزرگتر معتقدیم، یعنی حفظ خانواده‌ها و شهرهایمان در مقابل تفکرات سیاه و بی‌رحمی افراط‌ گرایان. آن‌ها هیچ حقی برای زنان قائل نیستند.

پیک نت 5 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: