ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنان روحانی در دیدار با رهبر

گزارش عملکرد دولت

در یکسالی که پشت سر ماند 
 
 
 
 

خلاصه گزارش فعالیت یکساله دولت روحانی که در دیدار روز گذشته با رهبر جمهوری اسلامی قرائت شد:

برنامه دولت در ابتدای کار بر مهار رشد نرخ سریع تورم متمرکز بود و بر اساس وعده داده شده به مردم، تورم در پایان سال 92 به کمتر از 35 درصد کاهش یافت که این رقم در پایان سال جاری به کمتر از 20 درصد خواهد رسید، همچنین امیدواریم در پایان سال 95، برای اولین بار نرخ تورم در کشور تک رقمی شود.

در کنار مشکل تورم، رکود بی سابقه در دو سال پیاپیِ 91 و 92، یکی دیگر از مشکلات دولت در آغاز کار بود و دولت برای خروج از رکود پس از ماه‌ها برنامه ریزی، بسته سیاستی مناسبی را تهیه کرد.

البته برای خروج از رکود، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مبتنی بر اتکاء به تولید داخل و افزایش صادرات غیر نفتی است، مورد توجه جدی دولت قرار دارد. دولت باید برای حل این مشکل اقداماتی فوری در بستر افزایش رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری انجام دهد.

10 میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری و 12 میلیارد متر مکعب آب در ظرف 4 سال آینده مهار خواهد شد.

افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز به 3 میلیون و 700 هزار بشکه ادامه یافت. تلاش می کنیم تا ابتدای زمستان سال جاری، 100 میلیون متر مکعب به تولید روزانه گاز و در سال آینده نیز 100 میلیون متر مکعب دیگر به تولید روزانه افزوده شود.

مشکلات زیست محیطی در مناطقی نظیر دریاچه ارومیه، دریاچه هامون، جنگلهای بلوط و همچنین معضل ورود ریزگردها به کشور هنوز بطور کامل رفع نشده اما دولت مصمم به پیگیری و رفع نگرانیهاست.

 

آقای روحانی سپس به کسری بودجه 14 هزار میلیارد تومانی ناشی از پرداخت یارانه نقدی تا قبل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود:

با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی در یک شیب ملایم، امیدواریم کسری 14 هزار میلیارد تومانی ناشی از پرداخت یارانه نقدی تا پیش از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها جبران و بخشی از منابع حاصله نیز صرف اجرای طرح تحول سلامت شود.

با کنترل و تثبیت قیمت دارو و کاهش قیمت داروهای خارجی و لوازم پزشکی و همچنین کاهش سهم مردم از هزینه درمان در بیمارستانها از 35 درصد به کمتر از 10 درصد و اعزام متخصصان به مناطق محروم از دستاوردهای مهم دولت در بخش سلامت است . اجرای بیمه همگانی سلامت نیز از جمله موفقیت های دولت در این بخش است.

 

پیک نت 6 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: