ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

گزارش شهیندخت ملاوردی

10 در صد معتادان زن هستند

و 63 در صد قربانی اعتیاد مردان 
 
 
 
 

شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در همایش زنان و بانوان شهرستان ملارد  آمار زنان معتاد و یا قربانی اعتیاد شوهرشان را اینگونه اعلام کرد:

زنان 10 در صد معتادان ایران را تشکیل میدهند، درعین حال که 63 در صد زنان متاهل در کنار همسران و یا پدران معتاد خود زندگی می کنند.

مجموعه عملکرد‌ها و سوء مدیریت‌ها در گذشته، کشور را با آسیب‌های فراوانی روبه رو کرده است.

55 درصد طلاق‌ها ریشه در اعتیاد دارد. پایین رفتن سن اعتیاد به مواد مخدر در بین دختران، مصرف مواد محرک و صنعتی، افزایش طلاق، کاهش ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج از تهدیدهای جدی جامعه امروز ایران است. حل مشکلات زنان به یک عزم ملی و مدیریت جهادی نیازمند است.

یکی از برنامه‌های مهم دولت واگذاری پست‌های میانی ادارات مانند فرمانداری و شهرداری‌ها به زنان است تا  آنان با تجربه اندوزی بتوانند در آینده در پست‌های بالا‌تر قرار بگیرند.

ما اکنون در حال جمع آوری اطلاعات بیشتری در باره موقعیت زنان ایران با همکاری وزارت کار، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد، بهزیستی و جهاد کشاورزی هستیم. یکی از راه حل های مهم بهره گیری و مشارکت سازمان های غیر دولتی در امور زنان و جوانان است. در این رابطه ۱۷۰۰ سازمان غیر دولتی مردم نهاد در امور زنان شناسایی شده اند.

۱۴ کارگروه پژوهشی در امور زنان تشکیل دادیم تا مسائل و مشکلات زنان را پس از تحقیق و پژوهش بصورت گزارش در اختیار معاونت امور زنان در ریاست جمهوری قرار بدهند.

 

پیک نت 10 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: