ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

در تدارک اجلاس سران عرب

بازگشت مصر

به صحنه تحولات خاورمیانه 
 
 
 
 

اجلاس سران عرب قرار است بزودی برگزار شود. مصر جایگاه نوینی در خاورمیانه یافته و به سالهای برادر بزرگتر و قوی تر در خاورمیانه نزدیک می شود. پادشاه عربستان سعودی بار دیگر خود را به مصر نزدیک کرده است و شیخ نشین های خلیج فارس نیز که در سالهای اخیر یکه تازی می کردند، حالا یکبار دیگر خود را در برابر واقعیت نوین مصر می یابند. چند نوبت مذاکرات حماس و اسرائیل در مصر و سرانجام، شکسته شدن محاصره حمایت در بخش هائی از مرز مصر چنان اعتباری را برای مصر بوجود آورد که بازتاب آن را در اجلاس آینده سران عرب باید شاهد بود.

به همین جهت، از هم اکنون عربستان واسطه حل برخی اختلافات میان شیخ نشین ها با دولت مصر شده است. روزنامه مصری "الیوم السابع" در همین ارتباط نوشت:

پادشاه عربستان با کمک امیر کویت و پادشاه عمان در تدارک دیداری تا پیش از اجلاس سران عرب میان عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهوری مصر با حاکم قطر است. بخشی از اختلافات میان قطر و مصر بر سر برکناری دولت "مرسی" و متلاشی کردن سازمان های اخوان المسلمین در مصر است.

نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در عربستان نیز که اخیرا برگزار شد، تلاش هائی در همین زمینه کرد و اختلافات میان عربستان، امارات متحده عربی و بحرین با قطر را توانست حل کند.

 

پیک نت 11 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: