ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنان روحانی در جمع روحانیون

روحانیت ابزارهای نوین

دنیا امروز را باید درک کند!

 
 
 
 
 

بخشی از سخنرانی حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور خطاب به روحانیونی که در مراسم "روز مسجد" که دیروز (دوشنبه) در تهران برپا شد حضور داشتند:

 

می‌گویند و راست هم می‌گویند که باید نسل جوان را از آب مسموم و هوای مسموم بر حذر داشت اما چه کنیم که هوا و آب آنچنان آلوده شده است که تنها با ماسک قوی می‌توان در برابر آن مقاومت کرد.

«نسل جوان نیاز به توان و قدرت ایستادگی در برابر فضای آلوده و نیاز به آگاهی در برابر آب‌های آلوده دارد.»، یک روز اگر مومنی رادیویی در خانه داشت، آن را در کمدی می‌گذاشت و در آن را قفل می‌کرد و کلید آن را در جیب می‌گذاشت تا فرزند و همسرش از آن رادیو در ساعاتی که نباید، استفاده نکنند، امروز اما از آن دوران عبور کرده‌ایم؛ دنیای امروز شرایط جدیدی را پیش روی ما گذاشته است.

اگر امروز هم به نسل بعدی تلفن همراه نرویم و صبر و تأمل کنیم، فردا یا پس فردا خواهیم رفت. در دنیای امروز کسی که از اینترنت استفاده نکند او را نه تنها عالم که حتی دانشجو هم نمی‌خوانند. مگر می‌شود ابزار‌های نوین را در دنیای امروز کنار بگذاریم؟ در عین حال باید برای بهره‌برداری صحیح از امکانات تازه، آگاهی و هوشیاری را در نسل جوان افزایش دهیم.

محاسبات سه ماهه اول سال ۹۳ حاکی است که کشور در حال عبور از رکود است و این بزرگترین موفقیت برای دولتی است که دولت شماست. اگر تا پایان سال بتوانیم تورم را نیز به زیر ۲۰ درصد برسانیم، از رکود عبور خواهیم کرد و به اولین قدم‌های رونق اقتصادی خواهیم رسید. مسیر ما مسیر اعتدال است . نه افراط راست هستیم و نه افراط چپ و این را دنیا در رأیی که به ایده نماینده ملت ایران داد، پذیرفت.

در سیاست خارجی از برخی مشکلات عبور کرده و البته مشکلات دیگری پیش رو داریم که امید داریم آنها هم حل شوند.

 

پیک نت 11 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: