ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

زمزمه در مسکو

"جمهوری روسیه نو"

در شرق اوکرائین

به رسمیت شناخته میشود

مینسک- نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

زمزمه هائی در مسکو جریان دارد که بموجب آن قرار است روسیه "جمهوری دمکراتیک روسیه نو" در شرق اوکرائین را به رسمیت بشناسد. این زمزمه در حالی می رود تا به واقعیت تبدیل شود که رئیس جمهور اوکرائین از خواست خود برای پیوستن به پیمان نظامی ناتو سخن گفته است.

شکست دیدار و مذاکره ای که میان پوتین و رئیس جمهور اوکرائین در پایتخت جمهوری بلاروس "مینسک" انجام شد، به نقطه عطفی در جنگ ارتش اوکرائین با مردم شرق این کشور که خواهان تشکیل یک جمهوری مستقل و ورود به پیمان کشورهای مشترک المنافع تبدیل شد. پیمان کشورهای مشترک منافع اتحادی است میان چند جمهوری بیرون آمده از اتحاد شوروی سابق.

همزمان با مذاکرات مینسک، ارتش اوکرائین با سوء استفاده از فرصت مذاکره، حملات خود به شرق اوکرائین را وسعت بخشید با این تصور که به پیروزی های سریع دست یافته و موضع رئیس جمهوری اوکرائین در مذاکره با پوتین را تقویت خواهد کرد. این تصور و نقشه با مقاومت مردم شرق اوکرائین در برابر ارتش اوکرائین به نتیجه نرسید. بدنبال شکست مذاکرات مینسک برای یافتن راه حلی صلح آمیز برای اوکرائین، روسیه بر حمایت خود از مردم شرق اوکرائین افزود. پیروزی های پیاپی ارتش نامنظم مردم شرق اوکرائین و به محاصره در آمدن ارتش اوکرائین توازن قوا در جنگ را بکلی دگرگون کرد. ارتش نامنظم اوکرائین شرقی به صدها نظامی ارتش اوکرائین که در تله محاصره افتاده بودند، با این شرط که کلیه تجهیزات نظامی سنگین خود را تسلیم کنند اجازه خروج از محاصره و بازگشت به کیف پایتخت اوکرائین را داد.

این پیروزها علیرغم تلفات سنگین انسانی در شرق اوکرائین که به 3 هزار کشته و هزاران مجروح و ویرانی خانه ها و تاسیسات اقتصادی انجامید، نشان داد که ارتش اوکرائین نمی تواند در جنگ به پیروزی دست یابد و خواست خود برای پیوستن به ناتو و کشاندن ارتش ناتو به حوادث اوکرائین را مطرح ساخت.

حدود سه هزار نفر کشته و صد ها هزار نفر آواره شده اند.

اکنون گزارش شده که در روزهای گذشته واحدهای مسلح نامنظم در شرق اوکرائین توانسته اند خود را به یک ارتش منظم تبدیل کنند.

اکنون در محافل سیاسی روسیه صحبت از به رسمیت شناختن "جمهوری دمکراتیک روسیه نو" در شرق اوکرائین است.

حزب کمونیست روسیه نیز طی اطلاعیه ای خواهان به رسمیت شناختن هرچه سریع تر این جمهوری توسط دولت روسیه شده است.

 

پیک نت 11 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: