ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

حاشیه مهم تر از اصل

در اجلاس مجلس خبرگان 
 
 
 
 

مجلس خبرگان انتخاب رهبری روزهای سه شنبه و چهارشنبه (امروز) یک نشست و برخاست دیگر هم برگزار کرد و فردا (پنجشنبه) هم می رود خدمت رهبری تا رهبر به آنها رهنمود بدهد. بجای آن که از آسمان بر زمین ببارد، زمین بر آسمان می بارد!

علاوه بر نشستن موقت آیت الله شاهرودی به جای آیت الله از مغز فوت کرده "کنی" از این نشست، این دو رویداد جنبه خبری داشت:

1- هاشمی رفسنجانی در جلسه خبرگان شرکت کرد و با ورود وی به سالن مجلس، اکثریت اعضا به احترام وی از صندلی های خود برخاستند و در ردیف اول جای خود را به وی دادند. سپس حسن روحانی رئیس جمهور وارد سالن مجلس شد که هاشمی رفسنجانی به احترام وی از جای خود برخاست.

2- علاوه بر صندلی آیت الله محمد علی دستغیب منتقد جدی بی خاصیت بودن این مجلس و منتقد به حصر موسوی و کروبی، چهار صندلی دیگر هم در این اجلاس خالی بود که صاحبان آنها در فاصله دو اجلاس قبلی و کنونی فوت کرده اند. آیت‌الله محمدی گیلانی از تهران، آیت الله زرندی از کرمانشاه، آیت‌الله مجتهدی از کردستان و آیت الله جباری از مازندران. باید دید تا آغاز انتخابات مجلسین شورا و خبرگان چه تعداد دیگر از نمایندگان این مجلس صندلی هایشان خالی می شود. بسیاری در انتظار تنور گرم انتخابات این دو مجلس هستند و البته بسیاری هم نگران و طرفدار خاموش ماندن این تنور!

پس در گذشت آیت الله مشکینی، هاشمی رفسنجانی که سالها نایب رئیس اول مجلس خبرگان و در واقع هدایت کننده این مجلس بود جانشین وی شد اما بدنبال انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و مخالفت هاشمی با کودتا علیه نتیجه این انتخابات، با اشاره رهبر جمهوری اسلامی هاشمی رفسنجانی جای خود را به آیت الله کنی داد. حتی بسیاری از آنها که در جلسه دیروز مقابل پای هاشمی برخاستند، از آن اشاره رهبر تبعیت کردند!

 

پیک نت 12 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: