ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
  در اصفهان
دفاع قاطع ناطق نوری
از رهبر و رئیس جمهور
 
 
 
 

 

علی‌اکبر ناطق نوری دبیرکل سابق جامعه روحانیت مبارز که جای خود را به آیت الله مهدوی کنی داد و اکنون با سکته کنی بازگشت دوباره او به مقام دبیرکلی این تشکل روحانی مطرح است، به اصفهان سفر کرده و در جلسه شورای عالی اداری ضمن اشاره به دیدارش با مدیران و نمایندگان اصفهان در مجلس گفت:

مسئله آب، مسئله کل کشور است اما در استان اصفهان این مشکل مضاعف است. زاینده ‌رود، توزیع آب و مسائل دیگر مورد توجه مسئولان نظام است؛ از جمله معاون اول ریاست جمهور که در گذشته استاندار اصفهان هم بوده و به مسائل این استان مسلط است. دستور پیگیری جدی مشکل آب زاینده‌ رود داده شده و جهانگیری که آدمی منطقی است گزارش‌ ها را شنیده و آن‌ها را پیگیری می‌کند. همچنین استاندار اصفهان روز گذشته به من یک گزارش مبسوط ارائه کرد.

ناطق نوری که از پایان ریاستش بر مجلس پنجم، بازرس ویژه بیت رهبری شده، در ادامه سخنان خود گفت: در تهران گزارشات را رهبری ارائه خواهم داد.

همه ما یادمان است که در گذشته وقتی به عربستان و سفر حج می‌رفتیم حتی کاسبان نیز از بحث سیاسی خودداری می‌کردند و اعراب و اهل سنت بحث سیاسی را حرام می‌دانستند. طالبان را از دل یک جریان مذهبی راه انداختند، از دل طالبان القاعده بیرون آمد و از القاعده، النصرة و در نهایت داعش بیرون آمد. آمریکایی‌ها چیزی را درست کردند و اکنون می‌بینند که آن‌ها ترمز ندارند و یک گروه تندرو بی‌حساب و کتاب اند.

داعش و دیگر گروه‌ها کشورهایی همچون عراق و یمن را به آشوب کشیده‌اند. این آشوب‌ها دامن همه را گرفته است. اکنون جوانان آمریکایی و اروپایی به داعش ملحق شده‌اند و زنان و دختران جوان آن‌ها به جهاد نکاحی می‌روند.

سربریدن خبرنگار آمریکایی و حوادث دیگر در عراق آمریکایی‌ها را به وحشت انداخته است، کشورهایی همچون آلمان و انگلیس نیز سخت گرفتار این مسئله شده‌اند. عربستان نیز فهمیده است که این گروه‌ها برایش یک مصیبت شده‌اند. در حالی که همه این گروه‌ها و توطئه‌ها را برای ایران درست کرده‌اند تا به ایران آسیب بزنند.

امروز آمریکایی‌ها هم فهمیده‌اند که برای حل مسئله داعش باید متوسل به ایران شوند و علامت‌هایی را هم دارند می‌دهند.

مقام معظم رهبری در همه مسائل مدیریت باکفایت دارند. در مسئله سوریه ایشان یک ‌تنه ایستادند. بسیاری گفتند در مسئله سوریه وارد نشویم ولی ایشان مردانه ایستاد.

غزه خط مقدم ماست. اگر حزب‌الله به‌ وجود آمد به دلیل حمایت ایران بود. سوریه پل ارتباطی ایران با لبنان و فلسطین است. در زمان جنگ، زمانی که همه اعراب می‌خواستند جنگ ایران را، جنگ عرب و عجم کنند، سوریه این را نقض و در کنار ایران ایستاد.

اکنون بسیاری از کشورهایی که ضد سوریه و بشار اسد بودند لحنشان تغییر کرده است. غزه امروز را با غزه قبل از 50 روز جنگ مقایسه کنید. تنها ایران از غزه حمایت کرد.

با کمک‌های فکری، حمایتی و آموزشی ایران، عراق توانست داعش را در بخش‌هایی عقب براند و این مدیریت فرمانده کل قوا و جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

اگر مدیریت و رهبری مقام معظم رهبری در انتخابات اخیر عراق نبود احتمال درگیری بین نیروهای مالکی و غیر مالکی ایجاد می‌شد. ایشان مدیریت کرد و هم دولت تشکیل شد و هم شیعه عزت و قدرت پیدا کرد و هم اینکه اختلاف میان شیعیان در عراق از بین رفت تا جایی که آیت‌الله سیستانی از ایشان قدردانی و تشکر کرد.

یادمان نرود که روزی فلسطینیان با سنگ و تیر و کمان می‌جنگیدند و اما اکنون با موشک می‌جنگند و این از برکت جمهوری اسلامی ایران است.

دولت کنونی موجب ایجاد آرامش در کشور شده است . یک رئیس‌جمهور عاقل و متدین در کشور وجود دارد. من روحانی را 50 سال است می‌شناسم و او از مسئولین دلسوز و متدین است.

در کشور مشکلات بسیاری وجود دارد از جمله کمبود بودجه . باید سعی کنیم بی‌جهت جامعه را ملتهب نکنیم تا از مشکلات عبور کنیم.

پیک نت 22 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: