ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

زنان کرسی های مجلس

و شوراهای شهر را بگیرند! 
 
 
 
 

 

هاشمی رفسنجانی در ادامه سفرش به مشهد، با اصلاح طلبان خراسان در تالار آینه حرم امام رضا دیدار کرد. وی 24 ساعت پیش از حضور در جمع اصلاح طلبان خراسان در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه خراسان که از وی پرسیده بود "برای انتخابات مجلس لیست خواهید داد یا نه؟" گفته بود "از من گذشته که لیست بدهم" در دیدار با اصلاح طلبان خراسان گفت:

زمانی که رهبری در زمان انتخابات فرمودند “رای مردم حق الناس است” همه متوجه شدند که نمی شود در رای مردم دخالت کرد. اگر کسانی قصد داشتند و می خواستند دستبردی به رای مردم بزنند فهمیدند رهبری پای رای مردم ایستاده است.

مردم نیز نشان دادند که با اسم و رسم کاری ندارند و آقای روحانی را برای برنامه اش پسندیدند، چون با افکار مردم سازگار بود. انتخابات سالم برگزار شد، رای سالم نیز از صندوق در آمد؛ نقش اصلی را مردم انجام دادند. ادامه دهید و جلو بروید.

جامعه ما از نظر زن و مرد به هم نزدیک است و امیدواریم که همچنان که زنان در رده های علمی و اجتماعی از مردان پیش گرفته اند کرسی های مجلس نمایندگان و شورا ها را نیز بگیرند و به جایگاه واقعی خود دست یابند. امروز اینترنت و دیگر راه های ارتباطی در دسترس مردم است و مردم از همه اخبار اطلاع دارند و هر چه جلو می رویم این دسترسی ارزان تر و آسان تر می شود. الان نمی شود، جلوی فناوری ارتباطات را گرفت و در کمتر خانه ای تحصیلکرده و دانشجو وجود ندارد و امروز همه خانواده ها آگاهند و اطلاع از همه اخبار دارند. حتی کودکان مدرسه هم سیاسی شده اند؛ حرف ها را درک می کنند؛ این جامعه فریب نمی خورد. من قبول ندارم که دکتر روحانی ذره ای از اهداف خود دور شده باشد، اما میدان عمل آسان نیست. اکنون از شرایط ۸ ساله ای بیرون آمده ایم که این شرایط در همه زندگی مان نفوذ کرده بود. آزادی بیان کمی بهتر شده اما هنوز قانع نیستیم و باید به تدریج اصلاح شود.

دولت قبل خواست تا با یارانه مردم را راضی کند، در حالی که می شد این یارانه خرج اشتغال شود و اگر در هر خانواده یک شغل ایجاد می شد بیش از ۱۶ برابر یارانه برای یک خانواده مفید بود.

پیک نت 24 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: