ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

31 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

خاطرات هاشمی رفسنجانی

مصباح یزدی یکباره

هم علامه شد و هم انقلابی!

 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی در دیدار با بیت آیت الله قدوسی نخستین دادستان جمهوری اسلامی که در موج ترور و انفجارهای مجاهدین خلق ترور شد، با اشاره به ارتجاع مذهبی و انفعال امثال آیت الله مصباح یزدی گفت:

«... مصباح یزدی می گفت مبارزه حرام است! می خواهم کار علمی و فرهنگی کنم. اینها خون به دل امام کردند. آقای دکتر روحانی چند روز قبل – در نکوهش بورسیه های غیرقانونی-  گفته بود که با تقلب  نمی شود استاد دانشگاه شد. امّا انگار ایشان و امثال ایشان (مصباح یزدی) با تقلب می توانند انقلابی شوند.

سال 48 من و آقای خامنه ای دو نفری صبحانه رفتیم منزل آقای قدوسی. این آقا (مصباح یزدی) هم آنجا بود. نشستیم تا ظهر با او بحث کردیم تا قانعش کنیم برای مبارزه. آخرش گفت من این مبارزه را حرام می دانم! به جامعه مدرسین هم گفته ام، مبارزه با شاه حرام است! آقای خامنه ای از او پرسید: دلیلت چیه؟ آن آقا (مصباح یزدی) در جواب گفت: مبارزه ای که مجاهدین و چپی ها در آن باشند حرام است! آقای خامنه ای هم به تلخی به او گفت: اگر اهل مبارزه نیستی، خب مبارزه نکن ولی لااقل مبارزه را با این حرف ها خراب نکن! و سپس ایشان از سال 48 تا سال 57 با این آقا (مصباح یزدی) یک کلمه هم حرف نزد. علامه زیبنده امثال "طباطبائی" است، نه امثال مصباح یزدی!

 

(آنچه را خواندید از روی گزارشی که در پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی منتشر شده استخراج و خلاصه کرده ایم. نام مصباح یزدی را هاشمی در این دیدار می برد اما در پایگاه هاشمی بصورت نقطه چین منتشر شده است.)

 

پیک نت 31 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: