ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

31 شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

آب پرمصرف های تهران قطع می شود

مهار جمعیت تهران

به نقطه تصمیم گیری رسیده!

 
 
 
 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بازدید از تصفیه خانه شماره 3 و 4 تهرانپارس در شرق تهران: پیش‌بینی‌هایی که وزارت نیرو در جهت صرفه‌جویی داشته به خوبی انجام شده لذا توانستیم تابستان را با وجود پیک مصرف آب بگذرانیم و امیدواریم بتوانیم از پاییز نیز به خوبی عبور کنیم.

وضعیت سدهای لار و لتیان نگران‌کننده است. آب این سدها فقط چند روز آب تهران را کفاف می‌دهد. مردم باید به صورت جدی صرفه جوئی کنند. عده‌ای که بیش از حد مجاز آب مصرف می‌کنند در حق کسانی که میزان مصرف مناسبی دارند جفا می‌کنند.

اگر طی روزهای آینده میزان صرفه‌جویی در حدی نباشد که بتوانیم از پاییز عبور کنیم مجبوریم در قیمت آب تجدید نظر کرده، آب پرمصرف‌ها را قطع کنیم. البته این در مرحله‌ای است که احساس شود مردم صرفه‌جویی را جدی نمی‌ گیرند.

رینگ غرب به شرق جزو طرح‌های بلند مدت بود که وزارت نیرو باید آن را اجرا کند. با تکمیل این رینگ اگر در شرق کمبودی احساس شود می‌توان آب را از غرب تهران منتقل کرد.

به گزاری خبرگزاری ایلنا، جهانگیری در ادامه گفت:

جمعیت چند میلیونی تهران می‌طلبد که طرح‌های مورد نیاز با برنامه و با زمان‌ بندی دقیق انجام شود. تهران ظرفیت بیش از این را ندارد و با توجه به وضعیت محیط زیست، ترافیک و فضای سبز باید جمعیت این شهر مهار شود. مسائل تهران باید با توجه به جمعیت جدید تهران تعریف شود و شورای شهر باید با این قضیه با حساسیت بیشتری برخورد کند و اجازه ندهد که زمین‌های اطراف تغییر کاربری دهند.

 

پیک نت 31 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: