ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

اول شهریور ماه  1393

infos@pyknet.net

 
 
 

در نشست خبری

دو سئوال ساده و روز

که از محسنی اژه ای پرسیده نشد!

 
 
 
 
 

محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، که از دادستانی رفته اما سخنگوئی قوه قضائیه را همچنان برعهده دارد در نشست خبری روز گذشته خود ( دوشنبه ) مژده داد:

 

«در روزهای گذشته چند حکم در ملاءعام اجرا شد. 3 نفر در استان فارس، 2 نفر در همدان و یک نفر در قم اعدام شدند. آنها جرایم متعددی مانند سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، خرید و فروش مواد مخدر داشتند. فردی که در قم دستگیر و اعدام شد در خرید و فروش 900 کیلو تریاک دست داشت و سال‌ها تحت تعقیب بوده است. »

دستگاه قضایی چاره‌ای ندارد؛ زیرا اگر اعدام نشوند جامعه به فساد کشیده می شود.

از اژه ای سئوال نشد که اگر اعدام راه حل بود، در 34 سال گذشته که اعدام راه حل بوده، الان در ایران نباید هیچکدام از جرائمی که ایشان به آنها اشاره کرد وجود داشته باشد. درحالیکه وضع برعکس است. و ضمنا، در کشورهای دیگر که مثل آب خوردن اعدام نمی کنند، آن جرائمی که اژه ای از آنها اسم برده، سراپای آن جوامع را گرفته است؟

محسنی اژه ای که نگرانی دستگاه قضائی را نسبت به جرائم حساس اعلام کرده، در بخش دیگری از نشست خبری خود درباره یکی از دزدها و اختلاس کنندگان دوران احمدی نژاد و پیش از آن، که متهم به جنایت در کهریزک هم هست، یعنی قاضی مرتضوی که قبل از اژه ای دادستان بوده گفت:

«بخشی از پرونده قاضی مرتضوی در دادسرا بود که هنوز در مرحله تحقیقات است و بخشی از پرونده هم که در دیوان عالی کشور است هنوز نهایی نشده است. »

خبرنگاران از اژه ای نپرسیدند که 5 سال پس از فاجعه کهریزک، بیش از 10 سال پس از قتل زهرا کاظمی عکاس خبرنگار بین المللی در جریان بازجوئی توسط سعید مرتضوی و 4 سال پس از طرح اختلاس در تامین اجتماعی، هنوز باید منتظر نتیجه تحقیقات بود؟ درباره معاون اول احمدی نژاد "رحیمی" هم همین وقت کشی و زمان خریدن جریان ندارد؟

 

پیک نت اول مهر

 
 

اشتراک گذاری: